SYM VF3i diberikan pilihan grafik baru – harga RM8.3k

SYM VF3i diberikan pilihan grafik baru – harga RM8.3k

Motosikal yang digelar sebagai “kapcai berkapasiti enjin paling besar di dunia” oleh pengeluarnya, iaitu SYM VF3i kini diberikan pilihan warna dan grafik baru untuk memastikan ia terus dapat menarik pengguna.

Secara keseluruhannya terdapat empat warna baru untuk VF3i ini iaitu Biru, Merah dan Kelabu untuk versi biasa yang dijual pada harga RM8,338 dan Emas untuk edisi khas yang dijual pada harga RM8,638 tidak termasuk insurans. Jaminan yang diberikan adalah selama dua tahun atau 20,000 kilometer.

Bahagian lain masih tidak diubah, termasuk enjin, yang menggunakan unit satu silinder penyejukan cecair SOHC berkapasiti 183 cc dan mampu menghasilkan kuasa 17.7 hp pada 8,500 rpm dan 15.3 Nm tork pada 7,500 rpm. Transmisi adalah unit enam kelajuan.

Motosikal ini menggunakan brek cakera di kedua-dua bahagian iaitu unit cakera 250 mm di hadapan dan 200 mm di belakang, sementara rim pula adalah unit 17 inci dengan tayar 90/80 di hadapan dan 120/80 di belakang. Berat keseluruhan adalah 128 kg dan ia dilengkapi dengan tangki bahan api tujuh liter.

SYM VF3i bersaing dalam segmen kapcai yang hangat dengan antara seterunya adalah seperti Yamaha Y15ZR, Honda RS150R dan Benelli RFS 150i. Menurut pengedar rasmi motosikal SYM di Malaysia iaitu MForce Bike Holdings Sdn Bhd, enjin SYM VF3i mendapat penarafan Euro 3 dan pada aspek prestasi, ia boleh mencecah kelajuan maksimum sehingga 155 km/j.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required