HKS dedahkan kit badan lebar GR Supra di SEMA 2019

HKS dedahkan kit badan lebar GR Supra di SEMA 2019

Jun lalu penala ‘old-timer’ Jepun, HKS telah mendedahkan jentera drift GR Supra A90 untuk Nobuteru Taniguchi yang menggunakan kit badan lebar dari Tra-Kyoto Rocket Bunny. Kini semasa berlangsungnya SEMA 2019 di Las Vegas, Amerika Syarikat, penala tersebut memperkenalkan pula kit badan lebar rekaan mereka sendiri untuk Toyota Supra generasi baharu berkenaan.

Kit badan rekaan HKS ini nyata lebih ‘clean‘ dengan elemen-eleman yang nampak menampilkan aspek lebih aerodinamik seperti jentera-jentera time attack siri ‘Tsukuba Record Breaker’ (TRB) mereka. Supra HKS ini diberikan spoiler bawah bampar yang begitu lebar dan kemudian bersambung dengan panel overfender kiri dan kanan.

Tidak seperti kit Rocket Bunny yang nampak lebih bulat, overfender kit HKS ini menampilkan rekaan lebih bersegi pada penghunjung fender yang kelihatan seakan mengalirkan udara dari bampar hadapan. Rekaan sama diberikan pada overfender pada ruang roda belakang, dan ia turut ditambah dengan splitter udara di atas serta satu lagi di bawah yang bersambung dengan diffuser pada bampar belakang.

HKS dedahkan kit badan lebar GR Supra di SEMA 2019

Rekaan ‘ekor itik’ asal pada pintu tailgate ditutup dengan spoiler ‘ekor itik’ yang lebih besar, dan tidak cukup dengan itu spoiler GT bersaiz gergasi turut dipadankan dengan disangkut pada ruang nombor pendaftaran bampar belakang.

Badan kereta ini dirapatkan lagi ke permukaan bumi dengan penggunaan set suspensi lengkap boleh laras HKS Hipermax. Ia kemudian dilengkapkan dengan pemadanan rim Advan Racing GT 19-inci berwarna putih sama seperti Supra D1 Taniguchi, dan di balut dengan tayar Yokohama Advan.

Selain itu, Supra ini turut menerima peralatan aftermarket lain seperti penuras udara jenis drop-in dan muffler dari HKS, pad brek dari Endless dan juga tempat duduk bucket dari Bride. Ok, sekarang mana anda rasa lagi handsome? Kit dari Rocket Bunny atau HKS ini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required