Honda Winner X ditambah dengan pilihan warna baru

Honda Winner X ditambah dengan pilihan warna baru

Baru sahaja dilancarkan pada bulan Julai lalu dengan pilihan tujuh warna, Honda Vietnam kini menambah dua lagi warna baru bagi Winner X untuk pasaran sana. Warna baru hitam/oren disediakan untuk versi CBS dengan harga 45.99 juta Dong (RM8,174), manakala satu lagi warna baru kombinasi biru, putih dan merah seperti HRC menjadi versi paling tinggi dengan harga 49.9 juta Dong (RM8,869).

Selain daripada warna ini, tiada yang berubah pada Winner X tersebut, termasuklah enjinnya yang dikuasakan oleh unit satu silinder DOHC PGM-Fi 149 cc yang mampu menghasilkan kuasa 15.4 hp pada 9,000 rpm dan 13.5 Nm tork pada 6,500 rpm. Kotak gear pula adalah unit enam kelajuan.

Setakat ini, Vietnam adalah satu-satunya negara yang menerima Winner X, di mana ia melibatkan perbezaan bentuk badan yang jelas berbanding RS150R (juga dipanggil sebagai Supra GTR 150 atau Winner 150 di beberapa negara lain) selain beberapa peningkatan lain seperti sistem ABS dan meter LCD penuh.

Honda Winner X ditambah dengan pilihan warna baru

Bagi RS150R itu sendiri, satu versi baru yang dinaik taraf telah dilancarkan di pasaran Indonesia, di mana penampilan keseluruhannya masih lagi jelas adalah RS150R (tidak seperti Winner X yang memang nampak lain secara keseluruhan), tetapi beberapa bahagian kecil seperti lampu hadapan, lampu belakang, lampu penunjuk arah serta meter diubah sedikit.

Setakat ini masih tiada berita daripada Boon Siew Honda tentang ketibaan Winner X ataupun RS150R baru seperti Indonesia ke pasaran Malaysia, tapi jika anda sudah memiliki RS150R dan rasa seperti ingin menukar kepada panel badan Winner X, ia boleh dilakukan seperti motosikal milik Khairi Yaakub ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required