Renault Koleos kini di M’sia – standard dan Signature, dari RM180k, ditawarkan dengan program langganan

Renault Koleos kini di M’sia – standard dan Signature, dari RM180k, ditawarkan dengan program langganan

TC Euro Cars, pemegang fracias bagi jenama Renault di Malaysia telah mengumumkan Renault Koleos facelift akhirnya berada di pasaran Malaysia secara rasmi, selepas ia dipertontonkan di Premium Auto Car Expo (PACE) anjuran Paultan.org awal bulan ini.

Menawarkan dua varian – kemasan standard dan Signature – Koleos facelift ini ditawarkan pada harga atas jalan (tanpa insurans) masing-masing RM179,888 dan RM189,888. Pelanggan yang menempah juga bakal mendapat ganjaran untuk ‘trade-in’, dan Koleos baharu ini juga didatangkan dengan pakej servis percuma untuk lima-tahun atau 100,000 km, mana yang tiba terlebih dahulu. Selain itu, waranti pengeluar selama lima-tahun dengan perbatuan tanpa had juga diberikan.

Kedua-dua varian Koleos ini dijanakan oleh enjin 2.5 liter naturally-aspirated empat-silinder petrol yang mampu memberikan kuasa sehingga 171 PS pada 6,000 rpm dan tork 226 Nm pada 4,400 rpm. Ia turut dipadankan dengan X-Tronic CVT yang menyalurkan kuasanya ke roda hadapan, dan penggunaan bahan apinya dianggarkan sekita 8.1 l/100 km.

Terdapat beberapa perbezaan berbanding dengan kenderaan yang dipertontonkan di PACE 2019; Koleos facelift menerima roda 19-inci dengan tayar 225/55 untuk varian Signature, serta tiada pembesar suara Bose. Varian Signature juga menerima bumbung matahari panoramik, sementara model standard hadir dengan roda 18-inci dibaluti tayar 225/60.

Dua warna sedia ada Universal White dan Black Metallic masih ditawarkan, dengan tambahan warna baharu iaitu Amethyst Black, Millesime Red, dan Ultra Silver. Ciri standard untuk dalamannya pula termasuklah sistem infotainmen R-Link 2 dengan skrin sesentuh 8.7-inci bersama fungsi skrin sesentuh kapasitif serta Android Auto dan Apple CarPlay.

Selain itu, ia turut didatangkan dengan ketersambungan audio auxiliary 3.5 mm dan USB, slot kad SD dan punca kuasa 12-voltan dengan Bluetooth untuk fungsi audio dan telefon. Pengesan suara juga didatangkan dengan fungsi telefon. Tempat duduk upholstery kulit untuk kedua-dua varian dengan warna hitam untuk model standard dan coklat bagi Signature yang ditambah kemasan krom satin.

Bagi ciri keselamatan, ia didatangkan dengan dua beg udara hadapan adaptif, dua beg udara sisi untuk penumpang hadapan dan dua cagak ISOFIX, pengehad bebanan dan pretensioning untuk tali pinggang keledar, sistem amaran titik buta, kawalan cengkaman dan kestabilan, bantuan brek, EBD dan bantuan mula mendaki, pengesan parkir hadapan, belakang dan sisi serta kamera pandangan belakang.

Di samping pembelian secara pemilikan konvensional, TC Euro Cars turut menawarkan skim Langganan Renault dengan dua pelan – Tetap atau Tukar. Pelan untuk Tetap menawarkan Koleos dengan kadar bayaran dari RM2,299 sebulan untuk durasi antara satu atau dua tahun, dengan kos bagi cukai jalan, insurans dan penyelenggaraan ditampung menerusi pelan terbabit. Sementara untuk pelan Tukar pula yang ditawarkan untuk Captur crossover untuk model asas dari RM1,999 sebulan, dengan pilihan untuk mempertingkatkannya kepada Koleos atau Megane RS 280 Cup.

GALERI: Renault Koleos facelift dipertontonkan di PACE 2019

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required