Proton X70 terima lebih 200 tempahan melalui Shopee

Proton X70 terima lebih 200 tempahan melalui Shopee

Sekarang ini platform membeli-belah secara dalam talian turut memudahkan urusan untuk membeli kenderaan. Malah Proton turut mengambil inisiatif ini dengan menjual SUV X70 menerusi Shopee sempena dengan ulang tahun pertamanya sejak dilancarkan pada 12.12.2018. Lebih 200 unit tempahan dalam tempoh beberapa hari ia dijual melalui platform e-dagang terbabit sejak mula dibuka pada 12.12.2019.

Menurut Proton, terdapat insentif khas ditawarkan di mana pelanggan yang menggunakan Shopee boleh membuat tempahan dengan bayaran hanya RM99, berbanding bayaran tempahan seperti biasa iaitu sebanyak RM1,000. Bagi 50 pelanggan pertama yang berjaya mendaftarkan kereta mereka sebelum 31 Disember 2019, mereka akan menerima baucar Shopee sebanyak RM2,000 dan tambahan promosi yang ditawarkan Proton bagi bulan ini.

“Aktiviti perniagaan pada hari ini telah berubah secara drastik daripada apa yang diguna pakai dalam tempoh 5 hingga 10 tahun yang lalu. Proton perlu bergerak seiring dengan perubahan ini untuk kekal relevan dan dalam pada masa yang sama kami juga menyusun strategi untuk menambah tarikan pelanggan melalui peningkatan jumlah pusat 3S/4S. Malahan Proton juga perlu menggunakan teknologi yang ada bagi memacu mobiliti perniagaan.

Proton X70 terima lebih 200 tempahan melalui Shopee

“Kempen bersama Shopee ini adalah contoh yang baik kerana ia mudah dan senang untuk pengguna tetapi turut akan menghubungkan pelanggan dengan rangkaian kami untuk mendapatkan perkhidmatan selepas jualan,” kata Dr Li Chunrong, Ketua Pegawai Eksekutif Proton.

Sebenarnya ini bukan kali pertama Proton menggunakan platform tempahan dalam talian untuk pelanggan. Sebelum dilancarkan pada 12 Disember tahun lalu, pelanggan boleh melakukan tempahan X70 secara dalam talian bermula September tahun tersebut yang menjadikan tempahan pra-pelancaran diterima lebih 10,000 unit. Kempen yang sama turut digunakan sewaktu pelancaran model-model Proton yang lain pada 2019 yang telah dilaksanakan dengan jayanya membuktikan lagi kepentingan menggunakan saluran dalam talian.

“Proton mula menggunakan platform tempahan dalam talian sejak akhir tahun 2018 dan dalam beberapa tahun akan datang, kami akan mengembangkan lagi penggunaan ini sebagai salah satu daripada platform jualan kami. Melalui pelbagai platform transaksi dan keselamatan dalam talian yang telah dinaik taraf yang kini telah diterima secara meluas, akan tiba masa di mana permohonan pembiayaan juga boleh dipohon dan diluluskan secara dalam talian jadi Proton ingin menjadi antara yang pertama menggunakan teknologi baharu ini,” tambah Dr Li Chunrong.


Manakala Pengarah Urusan Serantau Shopee, Ian Ho pula berkata, “Kami amat berbesar hati menerima tawaran daripada pembuat kereta Malaysia pertama untuk melakukan projek besar ini. Ini merupakan pengalaman baharu dan mengujakan apabila berpeluang untuk bekerjasama dengan sebuah jenama yang mempercayai kelebihan dalam industri e-dagang.

“Kami amat menantikan untuk bekerjasama dengan Proton bagi mengumpul dan berkongsi idea untuk memperkukuh lagi pengalaman pembelian pelanggan. Kami akan bersama-sama meneroka landskap e-dagang masa kini untuk melakukan lebih banyak perkara yang belum pernah dilakukan lagi, di samping turut mencipta gaya hidup baharu di kalangan pengguna automotif.”

Disebabkan tawaran semasa bagi X70 mendapat sambut hangat, Proton telah menambah penawaran produknya untuk memasukkan model Iriz, Exora, Persona dan Saga melalui platform yang sama.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required