Subaru Levorg Prototype STI Sport dipertontonkan sedikit menjelang TAS 2020 – enjin 1.8L turbo boxer

Subaru Levorg Prototype STI Sport dipertontonkan sedikit menjelang TAS 2020 – enjin 1.8L turbo boxer

Dalam penganjuran Tokyo Motor Show tahun ini, Subaru sempat mempertontonkan Levorg Prototype baharu yang digambarkan sebagai generasi kedua bagi model station wagon berkenaan. Terkini, pengeluar kereta Jepun terbabit mengeluarkan pula video yang memaparkan model Levorg Prototype STI Sport, menjelang penganjuran Tokyo Auto Salon (TAS) yang bakal berlangsung pada Januari 2020.

Seperti model Subaru lain yang dihadirkan dengan rekaan “STI Sport”, wagon ini juga dilengkapi beberapa aksesori untuk memberikannya imej yang lebih agresif, termasuklah kit badan dan set roda baharu. Kami juga menjangkakan ciri prestasinya akan ditambah termasuk sistem ekzos STI serta suspensi dan brek yang lebih menguja.

Walau pun Subaru masih belum mendedahkan perincian teknikal model ini, namun difahamkan ia akan dilengkapi enjin baharu 1.8 liter pengecas turbo suntikan-terus boxer empat-silinder. Ia akan dipadankan dengan sistem Symmetrical All-Wheel Drive dan juga Lineartronic CVT.

Wagon ini juga akan menerima sistem EyeSight ciptaan Subaru sendiri, yang menampilkan larasan kamera stereo yang diperbaharui dengan sudut pandangan yang lebih lebar. Sistem ini juga akan disokong oleh empat radar pengesan di bahagian bampar hadapan dan belakang, yang membolehkan pengesanan 360 darjah di sekeliling kenderaan. Sementara fungsi brek pra-pelanggaran juga akan diperluaskan termasuk untuk lintasan dan membelok di persimpangan yang rendah tahap penglihatannya.

Seperti model Subaru yang lain (XV, Ascent, Impreza dan Forester), Levorg baharu ini juga menggunakan Subaru Global Platform yang pertama kali dipamerkan menerusi Viziv Tourer Concept di Geneva Motor Show 2018. Walau pun ia masih dilabelkan sebagai “Prototype”, Levorg ini sebenarnya cukup bersedia untuk diproduksi dalam masa terdekat ini, dan pelancaran untuk jualan dijadualkan berlangsung di Jepun pada separuh kedua 2020.

GALERI: Subaru Levorg Prototype di Tokyo Motor Show 2019

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required