Honda RS150R V2 dilancar secara rasmi – dari RM8.2k

Honda RS150R V2 dilancar secara rasmi – dari RM8.2k

Anda sudah melihat sebelum ini kami paparkan Honda RS150R facelift (V2) yang sudah berada di kedai motosikal, tapi kini barulah siaran akhbar rasmi dikeluarkan oleh Boon Siew Honda (BSH) Sdn Bhd menandakan ia sudah dilancarkan secara rasmi untuk jualan.

Harga yang dikeluarkan oleh BSH adalah RM8,199 untuk versi Standard iaitu berwarna Tricolor, hitam dan biru, sementara versi Repsol pula adalah RM8,499 tidak termasuk insurans. Melalui artikel yang kami siarkan sebelum ini, harganya di kedai termasuk insurans pula adalah RM9,300 untuk versi Standard dan RM9,500 untuk versi Repsol.

Antara peningkatan utama pada model facelift ini adalah panel meter digital LCD, unit lampu belakang lebih kecil tanpa panel lutsinar di tepi dan lampu penunjuk arah. Selain daripada itu, terdapat juga beberapa perubahan atau penambahan lain pada motosikal ini seperti panel plastik tambahan atas lampu hadapan dan ekor belakang, cermin sisi dan tiada lagi pemula enjin jenis tendang.

Bahagian enjin tidak mengalami sebarang perubahan, di mana ia masih dikuasakan oleh unit satu silinder empat lejang DOHC berpenyejukan cecair 149.16 cc, kotak gear enam kelajuan, serta kuasa 15.6 PS pada 9,000 rpm dan 13.5 Nm tork pada 6,500 rpm.

Model facelift yang diperkenalkan untuk pasaran Malaysia ini adalah sama (kecuali grafik dan warna) seperti Honda Supra GTR150 yang dilancarkan di Indonesia September lalu sementara model yang lebih ditunggu-tunggu iaitu Winner X masih tidak diberitahu sama ada akan tiba di Malaysia ataupun tidak.

GALERI: Honda RS150R V2 di wakil pengedar

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required