TAS2020: Daihatsu Rocky Sporty Style dipamerkan

TAS2020: Daihatsu Rocky Sporty Style dipamerkan

Ketika Daihatsu Rocky – SUV segmen-B yang dikhabarkan akan menjadi model pengganti Perodua Kembara – tahun lalu, ia seperti biasa ia turut diperkenalkan dengan barisan aksesori asli penuh. Tiga tema ditawarkan kepada pembeli iaitu Elegance, Powerful, dan Sporty menampilkan personaliti berbeza. Sempena berlangsungnya Tokyo Auto Salon 2020, kami berpeluang untuk melihat salah satu dari kit berkenaan iaitu Sporty kerana telah dipamerkan di booth Daihatsu.

Set kit badan ini hadir dengan empat bahagian yang boleh ‘ditampal’ terus pada badan SUV ini, terdiri dari lip hadapan, skirt sisi, lip belakang dan juga spoiler belakang. Selain itu, pembeli turut boleh memilih aksesori luaran lain, termasuk kemasan hitam berkilat pada untuk perumah lampu kabus hadapan dan belakang, serlahan jalur merah pada gril hadapan dan kemasan tailgate belakang, penutup tangki petrol gentian karbon, dan juga rim enam-jejari 16-inci kemasan hitam.

TAS2020: Daihatsu Rocky Sporty Style dipamerkan

Dalam kabin, pakej Sporty ini turut menawarkan serlahan-serlahan merah-karbon yang boleh dilihat pada sekeliling pemegang dan panel dalaman pintu, perumah tuil penukar gear dan juga pada upholsteri hitam yang membaluti kesemua tempat duduk.

Tiada sebarang perubahan mekanikal ditawarkan menerusi kit ini, dimana ia masih kekal dengan enjin 1.0 liter turbo tiga-silinder berkuasa 98 PS pada takat 6,000 rpm dan tork maksima 140 Nm bermula 2,000 hingga 4,000 rpm, dipadankan bersama kotak gear automatik D-CVT.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required