Perodua D55L bakal tiba separuh kedua 2020: laporan

Perodua D55L bakal tiba separuh kedua 2020: laporan

Perodua dijangka bakal melancarkan SUV segmen-B dengan kod nama D55L pada separuh kedua tahun ini, menurut laporan kaji selidik Malaysian Industrial Development Finance (MIDF).

Laporan yang turut disiarkan menerusi The Edge, firma terbabit menyatakan bahawa model terbabit akan diposisikan di bawah SUV tujuh-tempat duduk Aruz, di mana harganya di antara RM72,900 dan RM77,900.

D55L ini sebenarnya mempunyai kaitan rapat dengan kembar Daihatsu Rocky/Toyota Raize, kedua-duanya yang telah pun berada di pasaran Jepun sejak November lalu. Dua model tersebut memiliki dimensi 3,995 mm panjang dan 1,695 mm lebar serta dijanakan oleh enjin 1.0 liter pengecas turbo tiga-silinder dengan output 98 PS dan tork 140 Nm, dipadankan bersama CVT.

Buat masa ini, tiada sebarang perincian mengenai enjin dan transmisi bagi D55L, tetapi baru-baru ini Perodua dilihat telah menguji Daihatsu Thor di jalan raya di Malaysia, yang didatangkan dengan penjana kuasa yang sama.

GALERI: Daihatsu Rocky yang dipertontonkan di Tokyo Motor Show 2019

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • Tenuk Makan Semut on Jan 13, 2020 at 2:42 pm

    Perodua should replace an outdate alza first.. 11 years with a same chasis, same engine, same safety features..

    Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 1
  • WAN SHANSURI WAN SALIM on Jan 13, 2020 at 11:20 pm

    TERBAIK

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 4
 

Add a comment

required

required