Toyota Hilux bakal dapat versi facelift lagi, lebih kuasa

Toyota Hilux bakal dapat versi <em>facelift</em> lagi, lebih kuasa

Belum lama sebelum itu, iaitu pada 2017, Toyota Hilux telah diberikan kemaskini versi facelift diperingkat pasaran global. Tak sampai tiga tahun, model trak pikap paling popular berkenaan dijangka akan diberikan kemaskini sekali lagi – khabarnya dengan penampilan lebih ranggi dan enjin lebih berkuasa.

Menurut sebuah laporan CarAdvice, trak yang dipertingkat itu bakal memasuki bilik pameran di Australia seawal hujung Julai atau awal Ogos tahun ini. Tetapi, ia mungkin juga ditangguhkan akibat penularan wabak Covid-19 yang sedang melanda ketika ini.

Dengan pengenalan versi terbaru itu, Hilux dijangka akan tampil dengan reka bentuk yang lebih rugged dan sasa terutama di bahagian hadapan. Bahagian dalaman juga mungkin akan diberikan sedikit kemaskini, termasuk sistem infotainmen dengan sokongan terhadap Apple CarPlay dan Android Auto.

Toyota Hilux bakal dapat versi <em>facelift</em> lagi, lebih kuasa

Model facelift terbaru itu nanti juga akan menampilkan penggunaan enjin 1GD-FTV 2.8 liter empat-silinder turbodiesel, dengan angka janaan yang lebih tinggi dan kemaskini bagi mengatasi masalah penapis zarah (particulate filter) tersumbat. Laporan dari Jepun juga ada yang mencadangkan bahawa enjin berkenaan akan turut digunakan pada Land Cruiser generasi akan datang.

Di Australia, model-model paling asas juga sudah dilengkapi dengan Toyota Safety Sense, termasuk ciri brek kecemasan autonomous (AEB). Versi facelift ini juga dijangka akan menerima pakej keselamtan berkenaan untuk rantau pasaran yang lebih meluas, terutama di Asia Tenggara untuk meningkatkan daya saingnya berdepan penawaran trak pikap moden yang lain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required