Geely Haoyue 2020 – beberapa lagi gambar disiarkan

Geely Haoyue 2020 – beberapa lagi gambar disiarkan

Beberapa lagi gambar SUV baru Geely Haoyue (sebelum ini dipanggil sebagai VX11) telah didedahkan dan kali ini kita dapat melihatnya lebih terang. Daripada aspek rekaan, ia mempunyai ciri seperti SUV lain Geely, dengan gril “expanding cosmos” di hadapan, manakala di belakang terdapat lampu yang seperti mendapat inspirasi daripada model Icon.

Melihat kepada saiz, Haoyue mempunyai ukuran panjang 4,835 mm, lebar 1,900 mm, tinggi 1,780 mm dan jarak roda 2,815 mm. Diletakkan sebagai perbandingan, Mazda CX-8 yang mempunyai tetapan tujuh-tempat duduk sama seperti Haoyue memiliki ukuran panjang 4,900 mm (+65 mm), lebar 1,840 mm (-60 mm), tinggi 1,730 mm (-50 mm), dan jarak roda 2,930 mm (+115 mm).

Mengambil kira ukuran yang diberi ini, serta gambar bahagian dalam, Haoyue kelihatan luas dan tempat duduk baris kedua serta ketiga boleh dilipat rata. Rasa luas itu ditambah lagi dengan penggunaan cermin yang besar, termasuk di atas bumbung, sehingga tempat duduk baris kedua.

Walaupun papan pemuka Haoyue nampak seperti mempunyai persamaan dengan Icon, ada bahagian yang telah diubah, seperti corong pendingin hawa yang dijadikan lebih selari untuk meletakkan panel instrumen digital serta skrin besar di tengah untuk sistem infotainmen. Antara ciri lain yang boleh dilihat adalah seperti corong pendingin hawa belakang, lampu suasana serta tempat duduk balutan kulit.

Laporan sebelum ini mengatakan Haoyue akan ditawarkan dengan dua enjin turbo, iaitu 1.5 liter dan 1.8 liter. enjin 1.5 liter itu mungkin dipadankan bersama transmisi automatik enam kelajuan atau klac berkembar tujuh kelajuan, dengan kuasa 174 hp serta 225 Nm tork, manakala enjin 1.8 itu pula mempunyai kuasa 181 hp dan 300 Nm tork, seperti pada Boyue Pro.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required