VIDEO: Drift Twins HKS dan Monster Supra – kolobrasi McD & GR untuk Happy Meal dengan hadiah Tomica

Bermula 1 Mei ini, kanak-kanak yang membeli Happy Set (Happy Meal di Malaysia) McDonald di Jepun akan menerima sebuah replika GR Supra buatan Tomica. Ini adalah kolobrasi antara pihak McDonald Jepun bersama Toyota Gazoo Racing, dan serentak dengan itu satu video promosi telah disiarkan memaparkan aksi drift oleh dua pemandu bekas juara D1GP yang kini memandu Supra dalam kejuaraan drift professional berkenaan iaitu Nobuteru Taniguchi dan Daigo Saito.

Seperti apa yang telah kami laporkan sebelum ini, Taniguchi masih memandu untuk pasukan HKS, manakala Daigo Saito pula memandu Supra yang disediakan garajnya sendiri, Fat Five Racing dan menerima tajaan Monster Energy Drink. Walau bagaimanapun, kedua-dua Supra A90 ini telah disumbatkan dengan enjin 2JZ-GTE dari Supra A80 generasi sebelumnya, disediakan oleh HKS yang mampu menghasilkan kuasa sehingga 800 hp menggunakan blok yang dibesarkan dari 3.0 liter kepada 3.4 liter.

Walaupun dijana oleh enjin yang sama, kedua-dua Supra D1GP ini menampilkan rupa luaran yang berbeza. Supra yang dipandu oleh Taniguchi menggunakan kit badan lebar rekaan HKS sendiri bersama sayap GT gergasi, manakala Monster Supra Daigo Saito pula mengenakan kit badan Pandem Rocket Bunny.

Dalam video tersebut, kedua-dua GR Supra ini melakukan aksi ‘Twin Drift’ diperkarangan sebuah restoran McDonald setelah membuat pesanan secara pandu lalu (berbunyi perut Daigo Saito sebab lapar). Setelah selesai dengan pelbagai aksi, kedua-duanya mengambil pesanan masing-masing iaitu set Happy Meal berserta sebuah Tomica GR Supra berwarna merah.

Nak juga merasa Tomica GR Supra McDonalds ini? Rasanya mungkin McDonald Malaysia tidak akan membawanya ke sini, tapi berdasarkan pengalaman yang lepas-lepas, anda mungkin boleh jumpa Supra ini di gudang barangan pre-loved Jepun tempatan tidak lama lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required