Pelumba dan drifter ikonik Toyota Supra, Manabu ‘Max’ Orido telah mengumumkan bahawa set kit badan rekaannya sendiri yang digelar Max Orido X AKEa A90 Supra kini sudahpun boleh dibeli.

Kit badan berkenaan terdiri daripada lip spoiler bawah bampar hadapan dengan tambahan sirip sisi, skirt sisi lebih lebar dengan ‘sayap’, diffuser untuk bampar belakang serta spoiler jenis ekor itik yang lebih lebar dari standard.

Anda boleh membeli kit ini sama ada secara berasingan atau secara set. Untuk set lip spoiler hadapan dengan sirip, ia dijual pada harga 51,000 yen (RM2k) untuk yang belum dicat dan 64,000 yen (RM2.6k) untuk yang telah dicat hitam.

Untuk set lengkap pula akan dijual pada harga 152,800 yen (RM6.2) untuk yang belum dicat dan 194,800 yen (RM7.8k) untuk yang sudah dicat hitam. Harga yang diberikan ini sudah pun termasuk cukai tanpa kos pemasangan. Anda turut boleh membeli pemegang nombor pendaftaran yang diperbuat dari gentian karbon berharga 30,000 yen (RM1.2k).

Seperti pelbagai Supra JZA80 yang dimiliki oleh Orido sebelum ini, kereta demo Supra A90 miliknya ini juga diberikan warna merah-hitam (tema rasmi jenama tayar yang membawa namanya naik iaitu Yokohama Advan).

Ia turut menampilkan set brek project ? di hadapan dengan angkup enam-omboh dan cakera ‘two-piece’. Seperti biasa, Orido memilih set rim Advan GT berwarna hitam untuk GR Supra miliknya ini.

Sebelum ini, Max Orido turut terlibat dalam menguji peralatan prestasi yang dihasilkan oleh HKS untuk GR Supra berkenaan.

Toyota Supra generasi baharu ini dijana oleh enjin 3.0 liter enam-silinder dengan pengecas turbo yang mampu menghasilkan 340 PS dan tork maksima 500 Nm dalam keadaan standard. Ia digandingkan dengan kotak gear lapan kelajuan automatik, dan hanya memacu roda belakang.