Toyota Hilux facelift 2020 – video teaser tampil Fernando Alonso disiar, lebih kuasa dari enjin 2.8L?

Nampaknya pendedahan Toyota Hilux dalam versi facelift 2020 untuk peringkat global akan dibuat tidak lama lagi – laman facebook rasmi Toyota UK telah pun menyiarkan video teaser model berkenaan!

Apa yang boleh dilihat, Toyota nampaknya mahu memberitahu bahawa trak pikap yang disegarkan ini bukan hanya menerima rupa yang lebih menarik, malah dengan penampilan bekas juara Formula 1 dan juga pemandu rali Dakar untuk pasukan Toyota Gazoo Racing, Hilux facelift 2020 ini juga nampak akan menerima kuasa tambahan yang serius menerusi enjin 2.8 liter.

Buat masa sekarang, Hilux dijana oleh dua pilihan enjin turbodiesel iaitu versi 2.4 liter dengan enjin 2GD-FTV berkuasa 150 PS/400 Nm, manakala model 2.8L dijana enjin 1GD-FTV berkuasa 177 PS/450 Nm.

Toyota Hilux facelift 2020 – video <em>teaser</em> tampil Fernando Alonso disiar, lebih kuasa dari enjin 2.8L?

Dalam laporan sebelum ini, model baharu berkenaan akan tetap dijana oleh enjin 1GD-FTV yang sama, tetapi ditingtaktaraf bukan sahaja untuk menghasilkan lebih kuasa, malah turut akan menyelesaikan masalah particulate filter yang selalu tersumbat. Laporan dari Jepun juga ada yang menyatakan bahawa enjin berkenaan akan turut digunakan pada Land Cruiser generasi akan datang.

Pendedahan sebelum ini turut memperincikan bahawa Hilux facelift 2020 akan hadir dengan muka yang dirombak semula dengan rupa jauh lebih kacak, menampilkan lampu hadapan Bi-beam LED, lampu kombinasi belakang dengan grafik LED berbentuk-B, rim aloi 18-inci baharu, dilengkapi Toyota Safety Sense, dan berberapa warna badan baharu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required