Toyota Harrier 2020 terima kit Modellista di Jepun

Toyota Harrier 2020 terima kit Modellista di Jepun

Seperti biasa, sebaik sahaja satu-satu model dilancarkan di Jepun, barisan aksesori aslinya juga akan diperkenalkan sekali. Begitu juga Toyota Harrier generasi baharu yang didedahkan April lalu dan mula di jual di Jepun bulan ini, pembeli terus boleh memilih pelbagai aksesori yang lebih sporty dari Gazoo Racing seperti yang didedahkan semalam, atau yang nampak elegen menerusi penawaran kit dari Modellista ini.

Modellista hadir dengan dua pilihan kit badan untuk Harrier yang dinamakan Gran Blaze dan Avant Emotional. Kedua-dua kit berkenaan menampilkan spoiler bawah bampar hadapan dan belakang dan juga skirt sisi yang sangat labuh. Perbezaan ketara antara kedua-duanya adalah pada bahagian belaakng di mana Gran Blaze menampilkan empat perumah tip ekzos, manakalan Avant Emotional pula menyorokkan sepenuhnya bahagian tersebut.

Selain panel-panel tambahan pada badan, kedua-dua kit ini juga hadir dengan pelbagai aksesori lain seperti gril baharu dengan pencahayaan LED, spoiler belakang dan juga kemasan-kemasan krom pada bahagian bonet, bawah gril, cermin sisi, tiang-D, pintu tailgate belakang, dan juga rim aloi 20-inci “Wing Dancer XIV”.

Toyota Harrier 2020 terima kit Modellista di Jepun

Kit ini juga menampilkan kelengkapan lain termasuk kemasan logam pada pintu, lampu selamat datang berwarna biru yang dipancarkan ketika pintu dibuka, lampu suasana berwarna biru, lampu-lampu pada ruang kaki dan juga lampu bahagian but. Pemilik juga boleh memilih lantai dengan kemasan kayu pada bahagian kargo berkenaan yang didakwa lebih mudah untuk dibersihkan.

Toyota Harrier generasi baharu ini dijual pada harga bermula 2,990,000 yen (RM119,800) hingga 5,040,800 yen (RM201,900). Ia diasaskan dari platform baharu Toyota New Global Architecture (TNGA) dalam varian GA-K, dan ditawarkan dengan enjin 2.0 liter Dynamic Force NA berkuasa 171 PS/207 Nm dan juga versi hibrid elektrik dengan enjin 2.5 liter menghasilkan kuasa 218 PS secara keseluruhan.

Kedua-dua pilihan enjin ini digandingkan dengan kotak gear CVT, dengan versi Hybrid juga turut didatangkan dengan sistem pacuan semua roda E-Four yang ditambah motor elektrik pada gandar belakang. Tiada lagi model yang dijana oleh enjin petrol turbo untuk Harrier generasi keempat ini.

GALERI: Toyota Harrier Modellista Gran Blaze 2020

GALERI: Toyota Harrier Modellista Avant Emotional 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required