Hyundai Elantra N Line – rekaan luar didedahkan

Hyundai Elantra N Line – rekaan luar didedahkan

April lalu, Hyundai telah menyiarkan video teaser Elantra generasi baharu dalam versi N Line, namun kereta tersebut masih lagi mengenakan pelekat penyamaran pada keseluruhan badannya. Dan sekarang, lakaran digital model tersebut telah pun didedahkan secara rasmi, memberikan kita gambaran sebenar bentuk luaran sedan ini.

Boleh kita lihat, berbanding model standard yang sudah pun nampak garang, Elantra N-Line diberikan penampilan yang lebih agresif. Muka model ini menerima bampar hadapan baharu yang hadir gril cascading dengan elemen lebih bersegi serta penambahan liang udara sisi yang dikatakan sebagai “diinspirasikan dari sukan permotoran”.

Pada bahagian sisi, ia nampak lebih labuh menerusi pemadanan skirt, dan dilengkapkan dengan rim aloi lebih besar rekaan baharu bersaiz 18-inci. Menurut Hyundai, dengan brek yang lebih besar dipadankan sebalik rim tersebut turut menyumbang kepada imej yang lebih sporty pada Elantra N-Line ini.

Hyundai turut memberikan cat serlahan khas hitam berkilat Hyundai N pada penutup cermin sisi, kemasan sekeliling tingkap dan juga pada skirt sisi. Manakala di belakang, model ini hadir dengan diffuser pada bawah bampar dan turut menempatkan tip ekzos berkembar.

Tiada lagi sebarang imej untuk bahagian dalaman. Namun dalam kenyataan yang dikeluarkan naib presiden eksekutif dan ketua jabatan produk Hyundai Motor Group, Thomas Schemera, “Elantra N Line menawarkan rekaan lebih agresif yang menggunakan serlahan merah signatur N line pada bahagian luaran dan dalaman pada harga yang menarik.”

Hyundai Elantra N Line ini akan menggantikan tempat Elantra Sport pada generasi sebelum ini yang dihasilkan bagi berhadapan terus dengan model seperti Honda Civic Si. Jadi ia bukan sahaja akan diberikan penampilan lebih garang seperti model N Line yang lain, tetapi turut akan menerima unit penjana lebih berkuasa dari model standard walaupun bukan berstatus model N penuh seperti Hyundai Veloster N.

Khabar yang bertiup, Elantra N Line akan dijana oleh enjin yang sama seperti Elantra Sport iaitu enjin petrol 1.6 liter turbo dengan sistem suntikan bahan api terus menghasilkan 204 PS/265 Nm, digandingkan dengan pilihan kotak gear sama ada enam-kelajuan manual atau transmisi klac berkembar automatik tujuh-kelajuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required