Geely Boyue dengan gril infinite weave Proton X70 – model edisi khas di China sempena produkasi 1-juta

Geely Boyue dengan gril infinite weave Proton X70 – model edisi khas di China sempena produkasi 1-juta

Tuan-tuan, ini bukan gambar edit atau render, ini betul-betul Geely Boyue untuk pasaran China yang diberikan gril rekaan pereka Proton untuk SUV X70 pasaran Malaysia. Boyue ini sebenarnya adalah model edisi khas sempena produksi satu juta unit SUV tersebut yang ditelah bermula pada 4 Ogos 2016.

Seperti yang anda boleh lihat, tiada lagi gril “expanding cosmos” pada Boyue istimewa ini, namun logo Geely masih diberikan pada gril infinite weave berkenaan. Bagi yang belum mengetahui, inifinite weave ini adalah rekaan signatur terkini Proton yang diinspirasikan dari ukiran kayu pada rumah-rumah tradisi Melayu, dan ia turut dikenakan pada gril model Proton lain seperti Iriz, Persona dan Saga.

Perincian luaran lain pada Boyue ini kelihatan masih lagi sama seperti model standard. Namun di dalam kabin, model istimewa berkenaan diberikan perincian sama seperti Boyue Pro termasuk roda stereng rata di bawah, dan juga sistem infotainmen dengan skrin sesentuh lebih besar bersaiz 10.25-inci pada model varian tinggi.

Geely Boyue dengan gril infinite weave Proton X70 – model edisi khas di China sempena produkasi 1-juta

Kelengkapan lain seperti paparan instrumen digital tujuh-inci, sistem pendingin hawa dua-hala, upholsteri balutan kulit dan juga opsyen bumbung panaromik masih ditawarkan seperti biasa.

Laporan dari media-media China menyebut, model istimewa ini turut datang dengan kelengkapan tingkat taraf casis seperti logam dengan ketegaran lebih tinggi pada subframe belakang bagi memberikan struktur lebih kuat serta lebih ringan.

Geely Boyue edisi khas ini dijual di China dalam tiga varian, namun kesemuanya hadir dengan enjin 1.8 liter turbo dan hanya memacu roda hadapan. Model asas (dilaporkan digelar sebagai 1.8 TD + 6MT Comfort) menerima enjin dengan talaan 163 PS dan tork maksima 250 Nm, dipadankan dengan kotak gear enam-kelajuan manual, dijual pada harga RMB99,800 (RM60,122).

Geely Boyue dengan gril infinite weave Proton X70 – model edisi khas di China sempena produkasi 1-juta

Model pertengahan pula dikenali sebagai varian 1.8TD +7DCT Comfort, menerima enjin dengan talaan 184 PS dan tork maksima 300 Nm bersama kotak gear klac berkembar automatik tujuh-kelajuan yang sama seperti Proton X70, dijual pada harga RMB109,800 (RM66,147).

Manakala model tertinggi 1.8TD + 7DCT Luxury masih diberikan unit penjana sama seperti versi pertengahan, tetapi menerima kelengkapan tambahan lain, dijual pada harga RMB116,800 (RM70,366). Tujuh warna badan berbeza ditawarkan termasuk putih, perak, hitam, merah, emas, kelabu dan juga warna ungu istimewa.

Untuk rekod, bagi model standard Boyue pasaran China, ia ditawarkan dalam empat varian, dijual pada harga bermula RMB88,800 (RM53,496) hingga RMB119,800 (RM72,172).

GALERI: Proton X70 Premium X 2WD 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required