Tahun lalu, Geely ada tunjukkan model konsep Preface, yang khabarnya akan menampilkan rekaan dan penawaran yang premium serta sporty bagi barisan kenderaan yang akan dikeluarkan oleh syarikat itu nanti. Dan yang menariknya, 16 bulan selepas itu, sedan berkenaan sudah tersedia untuk dikilangkan, dan ini imej terawalnya yang mula didedahkan.

Dari luaran, Preface nampak masih mengekalkan penampilan yang pernah ditunjukkan pada model konsepnya. Di depan masih ada gril Expanding Cosmos yang menonjol, kini dengan garis lintang yang menjadikannya ada kelainan. Ini dilengkapi dengan rekaan lampu utama yang nipis, dengan dua projektor pada setiap sisi.

Di bawah sedikit, tiga bukaan udara masih dikekalkan. Bagaimanapun rekaan inlet di bucunya kini lebih besar dengan tambahan dua kemasan melintang. Bahagian fender juga tampil agak berisi, pendekatan yang sama ditunjukkan pada barisan kenderaan keluaran Geely ketika ini, dengan garis yang dari bahagian lampu utama hingga ke bahagian tingkap sisi.

Garis pada badan juga tampil ketara dan memberikan imej keyakinan pada kereta ini, misalnya garis dari fender depan yang ditarik hingga ke belakang. Bampar belakang juga menampilkan sentuhan rekaan yang sporty dan dalam masa yang sama, kemas. Perhatikan rekaan lampu belakangnya yang tirus, serta muncung spoiler yang bersekali dengan pintu ruang barangan.

Antara bahagian yang menampilkan rekaan yang sedikit berbeza daripada model konsep terdahulu ialah cermin sisi pada pintu yang lebih besar, pemegang pintu yang lebih kelihatan, dan rekaan pintunya sendiri bukan lagi jenis suicide door yang panjang. Apa pun, keseluruhannya, ia masih nampak seperti Preface konsep yang tidak banyak berubah.

Tiada gambar bagi bahagian dalamannya yang ditunjuk setakat ini. Namun, jika berpandukan kepada model konsepnya, ia mungkin akan mengekalkan pendekatan yang sama juga ; rekaan papan pemuka yang minimalis dengan paparan terapung dan konsol tengah yang lebih merangkum.

Preface menggunakan platform Compact Modular Architecture, yang dibangun bersama Volvo serta digunakan pada model XC40. Maklumat lain berkaitan model ini akan didedahkan sebaik sahaja ia dilancarkan untuk pasaran China nanti, dijangka pada suku keempat tahun ini.