SPYSHOT: Mitsubishi Xpander dijumpai di KL- semakin hampir untuk dilancarkan di pasaran M’sia?

SPYSHOT: Mitsubishi Xpander dijumpai di KL- semakin hampir untuk dilancarkan di pasaran M’sia?

Suku keempat tahun ini, pasaran automotif di Malaysia akan sibuk dengan berberapa pelancaran model yang ditunggu-tunggu. Selain dari Proton X50, Nissan Almera Turbo dan Honda City 2020, mereka yang berkeluarga pula pasti ramai yang sedang menunggu pelancaran MPV crossover tujuh-tempat duduk Mitsubishi Xpander.

Berita baik, model tersebut dijumpai oleh pembaca kami, Sutesh R di Heritage Row, Kuala Lumpur sedang menjalani penggambaran iklan – ini antara petanda bahawa tarikh pelancarannya akan tiba dalam masa terdekat. Dua buah Xpander dilihat di lokasi tersebut, tanpa sebarang pelekat penyamaran, namun ia diberikan lapisan filem penapis haba pada cermin tingkap yang sangat gelap.

Sebelum ini, Xpander telah pun diprebiu di Mid Valley Megamall, dari 8 hingga 13 September 2020, namun ia dipamerkan dalam keadaan separa tertutup. Menurut Mitsubishi Motors Malaysia (MMM), Xpander untuk pasaran tempatan akan dipasang secara CKD menerusi fasiliti produksi baharu yang terletak di Pekan, Pahang.

“Xpander juga disesuaikan untuk pasaran di sini bagi memenuhi keperluan dan permintaan pelanggan tempatan. Ia akan diletakkan tanda harga yang kompetitif untuk membolehkan pelanggan yang berkeluarga mampu memiliki kenderaan tujuh-tempat duduk ini pada harga yang berpatutan,” kata CEO MMM, Tomoyuki Shinnishi.

Seperti Xpander di Indonesia, model pasaran tempatan turut dijana enjin petrol NA 1.5 liter 4A91 berkuasa 105 PS pada takat 6,000 rpm dan tork maksima 141 Nm pada takat 4,000 rpm. Ia digandingkan dengan kotak gear empat-kelajuan automatik dan kuasa dihantar ke roda hadapan.

Antara perincian yang akan diberikan pada Xpander pasaran Malaysia termasuk sistem infotainmen yang menyokong fungsi Apple CarPlay, kamera 460-darjah, bahagian dalaman balutan kulit berwarna hitam, serta rim aloi 16-inci kemasan dua tona dengan tayar Toyo Porxes CR1.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required