Honda RoadSync bakal diperkenal untuk model 2021 – boleh sambung dengan telefon pintar, kawalan suara

Honda RoadSync bakal diperkenal untuk model 2021 – boleh sambung dengan telefon pintar, kawalan suara

Honda telah memperkenalkan RoadSync, iaitu satu aplikasi yang boleh digunakan bersama sistem sambungan Bluetooth Honda Smartphone Voice Control pada motosikal serta telefon pintar Android penunggang. Melaluinya, penunggang boleh menyimpan telefon waktu menunggang tetapi masih boleh mengawal fungsi penting yang diperlukan.

Selain butang kawalan khas untuk sistem ini di bahagian pemegang, penunggang juga boleh menggunakan kawalan suara apabila ia disambungkan kepada headset di helmet penunggang. Sistem ini akan dipasang terus pada X-ADV, CB1000R serta Forza 750 tahun 2021 sementara Forza 350, ia akan dijual sebagai pilihan tambahan.

Ada lima fungsi utama yang boleh dikawal oleh sistem sambungan ini iaitu navigasi, panggilan, mesej, muzik dan navigasi. Bagi setiap satu fungsi ini, operasinya akan terpapar di panel instrumen sekiranya aktif.

Honda RoadSync bakal diperkenal untuk model 2021 – boleh sambung dengan telefon pintar, kawalan suara

Untuk kawalan suara itu pula, ia bergantung kepada fungsi, seperti menetapkan destinasi untuk navigasi (setelah memasukkan lima pilihan destinasi lebih awal), membuat panggilan (setelah menyimpan lima nombor pilihan utama lebih awal) dan menghantar mesej (pilihan daripada lima mesej pendek yang telah disimpan).

Selain paparan navigasi, sistem ini juga boleh menunjukkan ramalan cuaca sehingga lima jam ke hadapan serta keadaan di destinasi yang hendak dituju. Melalui sistem ini, penunggang dapat memberikan lebih fokus kepada tunggangan tapi dalam masa sama masih lagi boleh menikmati sambungan dengan telefon pintar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required