Piaggio Beverly tiba dengan pilihan enjin HPE 400 cc

Piaggio Beverly tiba dengan pilihan enjin HPE 400 cc

Kita mungkin sudah biasa dengan model-model jenama Jepun seperti Yamaha XMax dan Honda Forza sebagai pilihan skuter kelas pertengahan, tetapi pengeluar Eropah juga ada model mereka sendiri sebagai pesaing. Contohnya Piaggio Beverly 2021 ini, yang baru sahaja didedahkan dalam dua pilihan enjin.

Enjin tersebut kedua-duanya adalah daripada keluarga HPE (High Performance Engine) yang menepati tahap emisi Euro 5, dan disediakan sama ada dalam kapasiti 300 cc ataupun 400 cc. Model Vespa 300 GTS HPE Super Tech di pasaran Malaysia juga menggunakan enjin HPE 300 cc yang sama.

Bagi enjin satu silinder HPE 300 cc itu, ia mampu menghasilkan kuasa 25.8 hp pada 8,000 rpm dan 26 Nm tork pada 6,250 rpm, yang bersamaan dengan peningkatan kuasa sebanyak 23% dan tork 15% berbanding enjin generasi sebelumnya yang digunakan pada model Beverly.

Piaggio Beverly tiba dengan pilihan enjin HPE 400 cc

Varian 400 cc pula mampu menghasilkan kuasa 35.4 hp pada 7,500 rpm dan 37.7 Nm tork pada 5,500 rpm. Enjin ini menggantikan enjin 350 cc pada model sebelum ini dan menawarkan lebih prestasi serta kualiti tunggangan.

Beverly datang dengan rim 16 inci di hadapan dan 14 inci di belakang, dengan tayar yang berbeza saiz antara versi 300 cc dan 400 cc. Kelengkapan standard lain adalah termasuk suspensi Showa, panel instrumen LCD 5.5 inci, sistem tanpa kunci serta sambungan Bluetooth untuk Beverly 400.

GALERI: Piaggio Beverly S 400

GALERI: Piaggio Beverly 300

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required