GR Myvi kini jadi nyata dengan kit rekaan JW Bodykit

GR Myvi kini jadi nyata dengan kit rekaan JW Bodykit

Selepas Toyota GR Yaris dilancarkan di Malaysia bulan lalu, keluar pelbagai versi imej digital bagaimana sekiranya berberapa model Perodua mendapat sentuhan Toyota Gazoo Racing yang dihasilkan oleh pakar manipulasi automotif, Theophilus Chin. Ia dibuat kerana di Jepun, sayap perlumbaan Toyota berkenaan turut menghasilkan model talaan berasaskan Daihatsu Copen, iaitu Copen GR Sport.

Ada antara anda berminat dengan rekaan GR Myvi berdasarkan imej digital yang dibuat oleh Theo berkenaan? Nah, GR Myvi nampaknya akan muncul di alam nyata, tapi bukan dihasilkan oleh Perodua atau Gazoo Racing, sebaliknya inisiatif dari pembuat kit badan tempatan, JW Bodykit.

Imej digital GR Myvi dihasilkan Theophilus Chin

Berdasarkan gambar yang disiarkan di laman Facebook rasmi syarikat berkenaan, mereka telah menghasilkan bampar hadapan “GR Myvi” tersebut dari material gentian kaca. Namun masih tidak jelas adakah ia hanya menampilkan bampar hadapan atau akan menjual kit lengkap terdiri dari skirt sisi, bampar belakang dan spoiler bumbung sama seperti rekaan yang dibuat oleh Theo.

Harga untuk komponen tersebut juga tidak didedahkan, namun mereka menyatakan ia sudah boleh ditempah dan ia akan mula diedarkan kepada pelanggan pada akhir bulan ini. Jadi untuk pemilik-pemilik Myvi yang berminat, apa lagi, jangan lengah nak jadikan kereta anda sebagai antara GR Myvi terawal di Malaysia!

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required