Nissan 400Z 2022 dilihat dalam warna kelabu pula

Nissan 400Z 2022 dilihat dalam warna kelabu pula

Minggu lepas, Nissan perkenalkan SUV Pathfinder dan trak pikap Frontier terbaru melalui sebuah acara maya. Turut tampil memberikan taklimat ringkas ialah ketua pereka Nissan, Alfonso Albaisa yang turut menyebut tentang model konsep Z Proto dipenghujungnya.

Kereta itu menjadi petunjuk kepada model kereta sport akan datang oleh Nissan, dengan nama 400Z. Dan, versi warna kuningnya sudah pernah kelihatan sebelum ini. Tetapi, ada satu lagi versi yang baru dapat dilihat; model sama dalam warna kelabu.

Dikesan oleh ahli forum NewNissanZ, kereta berkenaan nampak sangat mirip dengan Z Proto, melainkan dengn warna badan yang berbeza, yang kemungkinan besar akan menjadi warna baru bagi kereta sport berkenaan. Tidak ketinggalan, ada beberapa perbezaan lain berbanding model konsepnya.

Nissan 400Z 2022 dilihat dalam warna kelabu pula

Antara yang dimaksudkan ialah kereta tersebut menggunakan rim yang berbeza daripada Z Proto. Kit badan sisi pula nampak lebih ringkas, tanpa sebarang kemasan hitam. Tingkap cermin bahagian sisi yang paling kecil pula di tint habis, sementara lencana Z pada model konsep tidak lagi kelihatan.

Khabar angin menyatakan bahawa ini mungkin menjadi versi produksi bagi Z Proto. Tetapi, mungkin juga ia hanyalah clay model kereta tersebut. Tentang unit enjin yang bakal digunakan pula, ada gambaran awal yang pernah dikongsi menunjukkan bahawa Z Proto menggunakan enjin 3.0 liter turbo berkembar V6 yang turut digunakan pada Infiniti Q60 Red Sport 400.

Enjin berkenaan menghasilkan sebanyak 400 hp dan 475 Nm tork pada model coupe Infiniti itu. Output untuk kereta sport Nissan pula masih belum didedahkan, tetapi angka yang ada sudah lebih daripada mencukupi untuk membawakan aspirasi sport. Transmisi automatik akan melengkapinya, dan tentulah tidak ketinggalan versi manual enam-kelajuan yang akan ditawarkan sekali.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required