Ken Block kini kembali berlumba bersama Subaru

Ken Block kini kembali berlumba bersama Subaru

KEN BLOCK BACK IN A SUBARU FOR 2021 RALLY SEASON

Selepas berpisah secara rasmi dengan Ford awal tahun ini, pemandu rali dan juga bintang YouTube Ken Block mengumumkan bahawa dia kembali semula untuk bertanding dalam Kejuaraan Rali Nasional Amerika tahun ini. Block berlumba di bawah pasukannya sendiri iaitu Hoonigan Racing Division, dengan Subaru WRX STI yang disokong terus oleh Subaru Motorsport USA menerusi Vermont SportsCar.

Ini merupakan kali pertama Block memandu semula bersama Subaru selepas 12 tahun meninggalkan jenama berkenaan dan bekerjasama dengan Ford dalam perlumbaan dan juga pelbagai projek termasuk video-video Gymkhana yang disiarkan di Youtube. Block masih lagi berpasangan dengan juruarahnya, Alex Gelsomino.

Block akan berlumba dalam enam pusingan kejohanan rali berkenaan, bermula dengan Olympus Rally yang berlangsung pada hujung minggu ini. “Sangat bagus kerana dapat berkerja kembali dengan Vermont SportsCar. Saya sangat kagum dengan WRX STI terbaharu mereka selepas mengujinya sehari selepas saya menghabiskan rali 100 Acre Wood di tempat kedua,” kata Block.

Sebelum ini, Ken Block bukan sahaja menghasilkan dua video Gymkhana pertama dengan Subaru, malah dia turut memulakan karier dan bertanding secara kompetitif dalam kejohanan rali Amerika bersama jenama Jepun tersebut sejak 2005, sehingga kali terakhir kerjasama kedua pihak adalah pada tahun 2013.

“Saya tentunya hanya underdog dalam musim ini. Ini merupakan kereta yang baru sepenuhnya untuk saya, dan Travis Pastrana telah memenangi dua rali untuk tahun ini, dengan kereta lumba yang telah dipandu selama berberapa tahun,” kata Block dan menanbah bahawa dia dan Alex perlu bekerja keras untuk menyesuaikan diri dengan cepat terhadap jentera berkenaan dan memberikan segala yang terbaik.

Walau bagaimanapun, tidak seperti kontraknya bersama Ford, Block masih bebas untuk projek-projek lain yang tidak berkaitan dengan Subaru. Oleh itu, Ken Block juga bakal beraksi selama sembilan hari di East Africa Classic Rally dengan jentera rali klasik Porsche 911 yang dibina oleh Tuthill Porsche, dan kemudian dia akan ke Mexico untuk berlumba dalam Baja 1000.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required