Nissan Navara Pro-4X Warrior bakal diperkenal di Australia – lawan terus kepada Ford Ranger Raptor?

Nissan Navara Pro-4X Warrior bakal diperkenal di Australia – lawan terus kepada Ford Ranger Raptor?

Nissan mendedahkan satu set imej untuk varian baharu untuk trak pikap Navara mereka bagi pasaran Australia, yang digelar Navara Pro-4X Warrior. Ini bukan varian biasa-biasa, kerana nampaknya model ini menerima kelengkapan prestasi yang serius, dan ia sebenarnya dihasilkan bersama Premcar, iaitu salah satu firma kejuteraan dan pembuatan automotif terbaik di Australia.

Tiada maklumat terperinci lagi didedahkan secara rasmi oleh Nissan berkenaan model ini. Namun menerusi set imej yang diberikan, Navara dengan badan dual-cab tersebut menerima pelbagai tingkat taraf seperti bampar hadapan yang memberikan sudut approach lebih baik bersama bar lampu LED, suspensi lebih serius, pelindung bawah badan logam, tayar untuk off-road yang lebih serius, dan pelbagai lagi.

Menurut pengarah Premcar Engineering, Bernie Quinn, model ini diasaskan dari Navara Pro-4X, dan ia dihasilkan “sangat sesuai dengan keadaan di Australia, tidak kira pada on– atau off-road, tanpa mengorbangkan keselesaan dan juga praktikaliti” serta “lebih lasak dan lebih berkemampuan” dan disifatkan “tiada saingan dalam segmen dual-cab ute di Australia.”

Nissan Navara Pro-4X Warrior bakal diperkenal di Australia – lawan terus kepada Ford Ranger Raptor?

“Kami ambil semua peningkatan penting yang dibuat oleh Nissan pada Navara Pro-4X, seperti tahap NVH yang menkagumkan, kualiti stereng, kelengkapan keselamatan yang ekstensif dan juga fungsi asas dual-cab, dan kami tambah semua tingkat taraf tersebut dengan kepakaran kejuruteraan kami bagi menghasilkan Navara paling lasak dan paling berkemampuan dalam dunia,” katanya.

Pasukan Premcar Warrior ini terdiri dari 35 pakar yang melakukan proses kejuruteraan semula Navara Pro-4X di Victoria, Australia. Menurut pengarah urusan Nissan Australia, Stephen Lester, Pro-4X ini akan menjadi model pertama dalam barisan model Warrior baharu yang akan diperkenalkan.

“Australia merupakan tempat yang sangat luas dan unik, jadi kejuruteraan ekstensif Warrior dan program ujian direka bagi memastikan ia memberikan kesemua keperluan yang pemilik ute di Australia mahukan,” kata Quinn lagi. Ujian untuk Navara Pro4X Warrior ini hampir lengkap, jadi berkemungkinan perinciannya penuhnya akan didedahkan tidak lama lagi.

Adakah model dari Nissan ini akan memberikan saingan terus trak pikap prestasi tinggi Ford Ranger Raptor yang turut dibangunkan di Australia?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required