Toyota Tundra 2022 – gambar awal varian TRD Pro

Toyota Tundra 2022 – gambar awal varian TRD Pro

Minggu lepas, ada pekerja di wakil pengedar Toyota telah membocorkan gambar Tundra 2022 ke dalam internet, menampakkan keseluruhan bahagian luarnya. Perkara ini tentunya menyakitkan hati Toyota, kerana trak pikap saiz penuh itu belum dilancarkan secara rasmi lagi, dan disebabkan itu, Toyota terpaksa menyiarkan gambar sebenarnya. Hanya satu gambar sahaja disiar, dan ia datang dengan kenyataan: “Ada orang memang tak boleh simpan rahsia.”

Apapun, sekarang kita boleh melihat rupa sebenar Tundra generasi baru ini, di mana perubahannya sangat jelas. Ia nampak lebih mantap dengan gril heksagonal besar di depan dan lampu utama yang mempunyai DRL berbentuk unik sehingga ke fender. Bonet yang tinggi itu juga mempunyai kemasan seperti dua skup udara di atasnya.

Varian yang anda lihat ini adalah TRD Pro. Ia menggunakan kemasan hitam pada beberapa bahagian dan mempunyai penampilan lebih agresif dengan tulisan Toyota yang besar di hadapan, beberapa lampu tambahan pada bahagian dalam gril, skid plate besar di hadapan, tulisan Tundra dengan corak camouflage di atasnya, pemijak tepi serta tambahan lengkuk roda.

Turut dipasang adalah rim BBS 18 inci berwarna hitam yang dibalut tayar Falken Wildpeak A/T. Gambar unit berwarna merah yang dibocorkan pula menampakkan bahagian belakangnya, yang juga adalah varian TRD Pro, tertulis dengan jelas pada bahagian pintu penutup. Seperti biasa, varian TRD Pro yang dibuat untuk lebih lasak ini akan dipasang dengan kelengkapan perlindungan bawah kenderaan serta suspensi khas.

Sehingga kini, Toyota masih belum mendedahkan perincian Toyota Tundra, tetapi kita boleh menjangka ia menggunakan kerangka Toyota New Global Architecture (GA-F) sama seperti Land Cruiser baru. Untuk enjin pula, teaser sebelum ini sudah menunjukkan tulisan “iForce Max” di atas penutupnya, dan ia dijangka lebih berkuasa berbanding enjin V8 iForce 381 hp/544 Nm pada Tundra sekarang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required