Hyundai dilapor tutup pusat pembangunan enjin di Namyang, kini tumpu terhadap teknologi elektrifikasi

Hyundai dilapor tutup pusat pembangunan enjin di Namyang, kini tumpu terhadap teknologi elektrifikasi

Hyundai Motor Group (HMG) dilaporkan telah menutup pusat pembangunan enjinnya. Menurut laporan Business Korea, langkah tersebut diambil oleh gergasi automotif Korea berkenaan sebagai salah satu proses rombakan organisasi semula yang luas terhadap ibu pejabat penyelidikan dan pembangunannya iaitu Namyang Technology Research Center.

Laporan tersebut turut menyebut bahawa pasukan pembangunan unit rangkaian kuasa di pusat berkenaan kini telah ditukar kepada pasukan pembangunan elektrifikasi, bersama semua jabatan yang berkaitan dengan unit rangkaian kuasa yang turut ditukar kepada unit berkaitan elektrifikasi. Malah HMG turut telah mewujudkan pusat pembangunan bateri bagi menumpukan terhadap “menjamin teknologi bateri”, lapor Business Korea lagi.

Januari lalu HMG dilaporkan telah menghentikan pembangunan unit-unit rangkaian kuasa serba baharu yang menggunakan enjin diesel bermula separa kedua 2020, namun enjin-enjin diesel sedia ada masih akan diberikan penambahbaikkan.

HMG turut dilaporkan telah menggabungkan beberapa jabatan R&D mereka bagi mempercepatkan tempoh pembangunan, seperti pengurusan projek berlainan dan pasukan pembangunan produk integrasi yang disatukan di dalam satu bahagian pembangunan kenderaan bagi merangkumi pelbagai aspek dari rekaan sehingga produksi besar-besaran, tulis laporan itu lagi.

Hyundai dilapor tutup pusat pembangunan enjin di Namyang, kini tumpu terhadap teknologi elektrifikasi

Rombakan organisasi ini berlaku sebaik sahaja Albert Biermann mengumumkan persaraannya dari jawatan Presiden dan Ketua Jabatan Pembangunan dan Penyelidikan HMG, namun sekarang beliau masih bertugas sebagai Penasihat Teknikal Eksekutif syarikat berkenaan dan berpusat di Eropah.

Albert Biermann telah menyertai Hyundai Motor Group sebagai Naib Presiden Eksekutif dan Ketua untuk Pengujian Keneraan dan Pembangunan Prestasi tinggi pada April 2015, selepas berkhidmat dengan BMW selama 31 tahun dengan jawatan terakhirnya adalah naib presiden untuk sayap prestasi BMW M.

Bertugas di pusat R&D kumpulan berkenaan yang terletak di Namyang Korea, Biermann telah mengetuai pembangunan model-model baharu Genesis, Hyundai dan Kia, dengan memantau aspek kejuruteraan projek berkaitan pemanduan dan pengendalian, keselamatan, ketahanan serta penyisihan NVH.

Beliau juga adalah individu penting dalam mewujudkan jenama prestasi dan sayap perlumbaan Hyundai N, dan kemudian Biermann dilantik sebagai Presiden dan Ketua Jabatan R&D Hyundai Motor Group pada 2018.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required