Toyota GR Corolla dalam teaser guna gear manual

Toyota GR Corolla dalam teaser guna gear manual

Cara Toyota USA memainkan teaser GR Corolla adalah berada di tahap yang lain. Anda sudah tengok dua teaser sebelum ini, yang kalau mahu diterjemah, memang perlu dikaji seperti teori konspirasi dan sekarang, keluar satu lagi teaser.

Kali ini, mereka menyelit GR Corolla dalam video promosi GR 86 di Instagram. Tajuknya adalah “anda perlu cepat untuk menangkapnya”, dan memang benar, kalau betul-betul pantas barulah anda boleh melihat terdapat GR Corolla di dalam video itu.

Apa yang lebih menarik, Toyota USA juga seakan memberi pengesahan bahawa GR Corolla akan ditawarkan dengan transmisi manual kerana terdapat sedutan yang menampakkan tetapan tiga pedal seperti GR Yaris (enam kelajuan).

Untuk pasaran Amerika Syarikat, GR Corolla boleh dianggap sebagai bakal pengganti kepada GR Yaris yang tidak dijual di negara itu. Melalui teaser sebelum ini, kita boleh ‘membaca’ ia bakal hadir dengan enjin tiga silinder 1.6 liter turbo (268 hp) serta sistem pacuan semua roda GR-Four seperti GR Yaris.

Apabila dibandingkan dengan Corolla hatchback biasa pula, GR Corolla ini dilihat mempunyai rim lebih sporty dan terdapat intercooler yang besar di sebalik grilnya. Kita boleh membuat jangkaan, tetapi untuk mengetahui spesifikasi sebenarnya, kita perlu menunggu pelancaran rasmi yang setakat ini juga masih belum diberitahu bila akan berlaku.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required