Honda HR-V 2023 pasaran Amerika Syarikat ditunjuk dalam teaser – dapat penampilan unik dan berbeza

Honda HR-V 2023 pasaran Amerika Syarikat ditunjuk dalam teaser – dapat penampilan unik dan berbeza

Januari lalu Honda pernah mendedahkan lukisan konsep awal untuk HR-V 2023 pasaran Amerika Syarikat (AS), dan terbaru, satu lagi teaser disiarkan, sambil memberitahu “SUV serba baru yang sporty dan serba boleh ini” akan didedahkan sepenuhnya 4 April ini.

Teaser terbaru ini menunjukkan bahagian lampu belakang model produksi, dan ia mempunyai lengkuk yang berbeza berbanding lampu yang diberikan kepada model pasaran lain. Perkara ini sudah kita ketahui melalui lukisan yang disiarkan sebelum ini, dan ia nampak seperti rekaan sebuah Acura.

Namun begitu, bahagian hadapan HR-V pasaran AS ini langsung tidak nampak seperti sebuah Honda atau menggunakan konsep rekaan sedia ada jenama itu. Ia sebaliknya mendapat gril yang besar di tengah, lampu berbucu tajam serta bukaan udara berbentuk C di hujung bampar.

Pada jangkaan kami, HR-V AS ini mungkin lebih besar berbanding model global, kerana cermin pada pintu belakang mempunyai sedikit lagi tambahan. Kalau anda boleh lihat, model global seperti yang dilancarkan di Thailand hujung tahun lalu dan Indonesia semalam tidak mempunyai cermin segi tiga pada bahagian belakang.

Perincian teknikal HR-V AS ini masih belum didedahkan tetapi kita boleh menjangkakan penggunaan enjin sama seperti Civic, iaitu 2.0 liter NA i-VTEC 150 hp, dan 1.5 liter VTEC Turbo 180 hp. Ia juga mungkin datang dengan transmisi CVT dan pacuan dua roda dalam keadaan standard, manakala sistem AWD disediakan sebagai pilihan. Turut boleh dijangka adalah versi hibrid.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required