Hyundai Palisade facelift 2023 – teaser rasmi disiar, bakal tampil kali pertama di NYIAS 13 April ini

Hyundai Palisade facelift 2023 – teaser rasmi disiar, bakal tampil kali pertama di NYIAS 13 April ini

Hyundai telah menyiarkan gambar teaser bagi Palisade facelift 2023, sambil memberitahu ia akan membuat penampilan pertama di New York International Auto Show (NYIAS), yang akan dibuka kepada media 13 April dan 15 hingga 24 April untuk orang awam.

Dua gambar gelap yang boleh anda lihat di atas adalah bahagian hadapan Palisade baru ini, dan ia masih menerapkan rekaan eksklusif sama seperti Palisade sekarang, termasuklah DRL LED pada hujung bampar yang bersambung dari atas ke bawah.

Bezanya, model facelift ini menggunakan lampu yang lebih menegak jika dilihat secara terus dari hadapan, dengan berbentuk L, sementara lampu DRL sebelum ini lebih melengkung. Gril yang nampak seperti topi tukang masak pada Palisade sekarang juga telah diganti dengan unit yang lebih tajam dan berpetak.

Hyundai Palisade facelift 2023 – teaser rasmi disiar, bakal tampil kali pertama di NYIAS 13 April ini

Rekaan elemen di bahagian dalam gril ini dijadikan bersambung sehingga ke lampu utama, yang juga mempunyai bentuk sama. Konsep rekaan seperti ini sebenarnya sudah digunakan oleh Hyundai pada kereta lain termasuk SUV Tucson serta trak Santa Cruz.

Diletakkan lebih tinggi daripada Santa Fe dalam barisan produk Hyundai, Palisade adalah sebuah SUV besar dengan tiga baris tempat duduk dan di Malaysia ia ditawarkan dalam versi yang menggunakan enjin 2.2L turbodiesel (200 PS, 440 Nm, AWD) dan 3.8L NA V6 (295 PS, 355 Nm, FWD). Harganya bermula RM328,888.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required