Puig Diablo diperkenal, guna asas Yamaha MT-09 SP

Puig Diablo diperkenal, guna asas Yamaha MT-09 SP

Pengeluar aksesori motosikal terkenal dari Sepanyol, iaitu Puig telah memperkenalkan kepada dunia sebuah motosikal konsep yang dinamakan sebagai Diablo. Menariknya, walaupun nampak seperti sebuah motosikal serba baru, ia sebenarnya menggunakan asas daripada Yamaha MT-09 SP.

Tujuan utama Puig menghasilkan model konsep ini adalah untuk menunjukkan hala tuju rekaan produk mereka, serta membuka perbincangan kepada orang ramai tentang apakah ciri dan aksesori yang diperlukan pada motosikal masa hadapan.

Tiada had kreativiti yang ditetapkan semasa pembangunan rekaan motosikal ini, dan jurutera serta pereka Puig masih mengekalkan falsafah utama syarikat untuk menambah elok estetik dan prestasi sebuah motosikal produksi biasa.

Puig Diablo diperkenal, guna asas Yamaha MT-09 SP

Selain aksesori seperti pelindung cakera, lampu, penghadang angin, pelindung enjin serta panel tambahan, kedudukan menunggang motosikal ini turut diubah mengikut kajian ergonomik yang dijalankan untuk meningkatkan ciri aerodinamik serta perlindungan kepada penunggang.

“Ini adalah kali pertama kami berhadapan dengan satu projek rekaan yang bebas seperti ini, ia memberikan cabaran serta pembelajaran yang sangat menarik bagi keseluruhan pasukan kerana membenarkan kami untuk melihat apa yang kami mampu lakukan, garis rekaan baru serta pelbagai idea untuk masa hadapan yang terhasil daripadanya,” kata ketua bahagian rekaan Puig, Berta Perarnau.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required