Chery Omoda 5 ditemui sedang diuji di Malaysia – pelancaran pencabar X50 dan HR-V semakin hampir?

Chery Omoda 5 ditemui sedang diuji di Malaysia – pelancaran pencabar X50 dan HR-V semakin hampir?

Melalui hantaran sebelum ini, kami dapat melihat banyak minat terhada Chery Omoda 5, dan ini mungkin kerana SUV dari China ini sudah kelihatan sangat berbeza berbanding model Chery yang kita ingat sebelum ini, seperti Eastar atau Tiggo.

Sekarang, model tersebut telah dijumpai membuat ujian atas jalan di Malaysia dan kalau diperhatikan gambar ini, ia nampak seperti di LDP, berhampiran LRT Kelana Jaya. Malaysia sememangnya tempat yang bagus untuk melakukan ujian ketahanan, disebabkan cuaca serta keadaan pemanduan di sini. Chery juga mungkin sedang menguji kemampuan teknologi mereka serta sistem ADAS dengan keadaan trafik di Malaysia.

Sekali pandang, lampu belakang unit yang dijumpai ini nampak lain berbanding lampu jenis nipis dan tajam pada Omoda 5, terutamanya dengan bahagian dalam yang berbentuk bulat, tetapi itu mungkin adalah penyamarannya. Bentuk serta jalur badan model ini bagaimanapun nampak sama, termasuk cermin belakangnya yang tirus, dan corak pelekat samaran, yang sama seperti model prototaip di China.

Chery Omoda 5 ditemui sedang diuji di Malaysia – pelancaran pencabar X50 dan HR-V semakin hampir?

Chery dalam proses untuk membuat kemunculan semula di Malaysia, dan dijangka mengeluarkan kenyataan rasmi tahun ini. Pada bulan Disember tahun lepas, jenama ini memberitahu paultan.org bahawa mereka sedang dalam perbincangan bersama rakan kerjasama yang berpotensi, untuk melakukan pemasangan di dalam negara, dan menyatakan bahawa identiti rakan kongsi ini akan didedahkan pada tahun 2022.

Antara model terawal yang akan membawa tanda kemunculan semula jenama ini adalah Omoda 5. Februari lepas, Chery telah mengesahkan bahawa SUV tersebut akan datang ke Malaysia, dan kita akan menjadi antara pasaran antarabangsa luar China yang terawal menerimanya. Laman peminat Omoda 5 di Facebook juga telah dibuat.

Omoda 5 dipacu oleh enjin petrol TGDI 1.6 liter, menghasilkan kuasa 197 PS dan 290 Nm tork, dihantar kepada roda hadapan melalui transmisi klac berkembar tujuh kelajuan dan boleh melakukan pecutan o-100 km/j dalam masa 7.8 saat. Tempahan untuk Omoda 5 juga baru sahaja dibuka di China, di mana pelanggan juga boleh memilih padanan penggerak 1.5 TCI dengan transmisi 9CVT.

GALERI: Chery Omoda 5

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required