GWM Haval H6 Hybrid 2023 dikesan di Malaysia – SUV segmen-C; 1.5T, 7DCT, 243 PS; bakal dilancarkan?

GWM Haval H6 Hybrid 2023 dikesan di Malaysia – SUV segmen-C; 1.5T, 7DCT, 243 PS; bakal dilancarkan?

Sekali lagi Haval H6 dikesan di Malaysia, kali ini tanpa sebarang balutan penyamaran. H6 ini merupakan antara model yang dijangka akan dilancarkan oleh Great Wall Motors Malaysia, selain Haval Jolion dan Ora Good Cat.

Berdasarkan lencana ‘HEV’ pada badannya, unit merah dan biru yang dilihat menerusi foto ini menampilkan penjana kuasa hibrid. H6 Hybrid pertama kali diperkenalkan di Thailand pada Mac lalu, dengan penawaran dua varian, menurut Headlightmag. Bagi pilihan asas, HEV Pro, berharga 1.149 juta baht (RM142,286), sementara model tertinggi HEV Ultra pula ditawarkan dengan harga 1.249 juta baht (RM154,670).

Penjana kuasa H6 Hybrid ini merupakan gandingan enjin 1.5 liter pengecas turbo empat-silinder petrol dengan transmisi dwi-klac tujuh-kelajuan yang mampu menghasilkan output mencecah 167 PS dan tork 285 Nm. Penjana kuasa ini turut dibantu oleh motor elektrik dengan kuasa 177 PS (130 kW), sekaligus menghasilkan kuasa hingga 243 PS dan 530 Nm.

Kedua-dua kereta di dalam foto ini berkongsi kelengkapan yang sama, termasuk roda 19-inci, kluster instrumen digital 10.25-inci, sistem infotainmen skrin sesentuh 12.3-inci, upholstery kombinasi kulit/fabrik, sistem bantuan pemandu termaju (termasuk penderia radar hadapan).

Untuk makluman anda, wajah hadapan yang anda lihat di sini berkongsi dengan varian Plug-in Hybrid yang menampilkan gril yang menyerlah dengan garisan krom. Di mana versi hibrid dan enjin pembakaran dalaman bagi H6 sepatutnya menerima gril paten berlian.

Walau bagaimana pun, media China melaporkan terdapat model edisi istimewa H^ didedahkan di negara berkenaan pada tahun lalu, dikenali sebagai Supreme Plus, yang hadir dengan wajah Plug-in Hybrid tetapi ditawarkan dengan penjana kuasa hibrid dan bukan-hibrid. Kita akan mengetahui lebih banyak perinciannya apabila ia dilancarkan kelak. Untuk pasaran Malaysia, H6 ini bakal bersaing dengan SUV segmen-C yang lain termasuk Honda CR-V, Mazda CX-5 dan Proton X70.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required