Honda Accord 2023 – video perincian model AS disiar

Honda Accord 2023 – video perincian model AS disiar

Susulan daripada pengenalannya November tahun lalu, Honda Amerika Syarikat kini menyiarkan beberapa video perincian untuk Accord 2023. Ia sekaligus dapat memberikan kita gambaran apa yang ada pada model ini apabila ia akhirnya tiba di negara kita nanti.

Walaubagaimanapun, itu mungkin berlaku lambat lagi kerana pasaran Malaysia dan negara pemanduan sebelah kanan lain seperti Australia, Jepun dan negara-negara Asia Tenggara lain mempunyai kitaran hayat produk yang berbeza berbanding dengan Amerika Syarikat (AS). Kalau melihat kepada Accord generasi ke-10 sebelum ini, ia cuma sampai di negara kita beberapa tahun selepas ia dipasarkan di AS – perkara sama dijangka untuk model generasi ke-11.

Accord yang berada dalam pasaran kita sekarang dilancarkan pada Februari 2020 dan dipasang di kilang Honda Malaysia di Pegoh, Melaka. Ia ditawarkan dalam dua varian, dan kedua-duanya dipacu oleh enjin petrol empat silinder 1.5 liter turbo yang menghasilkan 201 PS pada 5,500 rpm dan tork 260 Nm antara 1,600 hingga 5,000 rpm. Kuasa ini dihantar kepada dua roda hadapan melalui transmisi CVT.

Di AS, Accord mendapat tambahan enjin petrol 2.0 liter 252 hp/370 Nm bersama padanan transmisi automatik 10 kelajuan, dan varian Hybrid yang menggunakan sistem Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) dua motor bersama enjin petrol 2.0 liter, menghasilkan kuasa 212 hp dan 315 Nm.





Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required