VIDEO: Perodua Myvi dikesan melawan arus di Kulai

Ingatkah anda beberapa bulan yang lepas, kejadian kenderaan dipandu melawan arus umpama menjangkit-jangkit. Dari Taiping ke Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) hinggalah insiden yang mengorbankan nyawa seorang pemuda selepas keretanya dirempuh oleh pemandu Proton Gen 2 yang melawan arus di Permatang Pauh pada Mac lalu, serta beberapa insiden yang sama berlaku di merata lokasi.

Terbaru, Facebook Info Roadblock Jpj/polis telah menyiarkan satu lagi aksi pemandu yang memacu laju Perodua Myvi melawan arus pagi tadi. Insiden ini dikesan di KM34 Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) berhampiran R&R Kulai menghala arah utara.

Menerusi rakaman video tersebut, pemandu Myvi berkenaan dilihat tidak berusaha untuk berhenti di lorong kecemasan untuk meminta bantuan peronda PLUS (tindakan yang sepatutnya dilakukan apabila tanpa sengaja tersilap jalan sebegini), sebaliknya terus memecut laju di lorong kanan. Malah kenderaan yang bertentangan dengannya pula dilihat sedaya mungkin mengelak supaya tidak tercetus pelanggaran. Bayangkan ada lori dan treler besar yang menggunakan laluan sama, dan jika tidak dapat mengelak, ia boleh mengundang risiko yang amat mengerikan!

Sehingga kini, tiada berita lebih sahih mengenai kejadian ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required