Toyota dedah barisan kereta sport baharu Sept ini?

Toyota dedah barisan kereta sport baharu Sept ini?

Toyota Motor Corp. merancang untuk mendedahkan barisan “kereta sport” yang dikatakan setara dengan model prestasi tinggi Lexus, F Series. Malah dikatakan memilih September ini untuk memperkenalkan “siri kereta sport baharu” di negara matahari terbit itu, walau pun jurucakap syarikat automotif terkemuka ini enggan mendedahkan lebih lanjut mengenainya.

Menurut laporan Automotive News, juga tidak dapat dipastikan adakah model produksi berkenaan turut akan ditawarkan di luar Jepun. Walau bagaimana pun, sebelum ini, Toyota ada menawarkan barisan kereta prestasi di bawah Toyota Racing Development di Amerika Utara.

Langkah ini diambil apabila Toyota cuba untuk membangunkan reputasi untuk kereta yang bersifat emosi dan penuh aspirasi, berbanding yang boleh dipercayai dan sarat dengan utiliti.

Toyota dedah barisan kereta sport baharu Sept ini?

Barisan baharu bagi kereta sport ini dijangka turut termasuk dengan Toyota Supra, iaitu jentera prestasi tinggi yang menjadi kebanggaan jenama ini. Model coupe dua-pintu ini dijangka akan diperkenalkan di pasaran seawal tahun hadapan.

Malah bulan ini, Toyota menyusun semula pembangunan kereta sport di bawah Gazoo Racing Co., iaitu unit dalaman yang didedikasikan untuk permotoran global.

Awal tahun ini, Toyota turut berkata ia akan memperkukuhkan barisan yang ditawarkan oleh GRMN, iaitu edisi sport talaan khas bagi kereta produksi Toyota.

GRMN pada asalnya adalah bagi Gazoo Racing yang ditala oleh Meister untuk Nurburgring, telah menyertai perlumbaan endurance terkemuka Jerman itu.

Walau bagaimana pun, pada Geneva Auto Show lalu, Toyota telah memperkenalkan versi GRMN bagi model sub-kompak Yaris yang kini diletakkan di bawah segmen hot-hatch.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required