Mercedes-Benz GLE43 Coupe OrangeArt Edition dilancar untuk Malaysia – unit terhad, harga RM719k

Mercedes-Benz GLE43 Coupe OrangeArt Edition dilancar untuk Malaysia – unit terhad, harga RM719k

Mercedes-Benz Malaysia telah memperkenalkan sebuah lagi varian bagi GLE Coupe untuk pasaran tempatan iaitu Mercedes-Benz AMG GLE 43 4Matic Coupe. Ketibaan varian ini diumumkan semasa majlis pengenalan model GLC 200 yang berlangsung di Kota Kinabalu semalam.

GLE Coupe dilancarkan untuk pasaran Malaysia pada Januari 2016, dan semasa itu, ia ditawarkan dengan varian GLE 400 dan GLE 450 AMG. Varian GLE 43 ini adalah penambahan baru dan ia juga datang dalam versi edisi khas OrangeArt Edition, yang diperkenalkan secara global pada bulan Jun tahun ini.

Bagi model edisi terhad ini, ia mempunyai pelekat warna oren pada bahagian bawah bampar hadapan dan bibir rim AMG 21 inci yang berwarna hitam. Pada bahagian dalam, terdapat pula penggunaan kulit nappa hitam dan gentian mikro Dinamica, dengan kemasan oren dan jahitan kelabu. Kemasan eksklusif ini turut diberi pada bahagian karpet dan panel pintu. Model ini juga datang dengan bahagian luar dan dalam AMG Line dan Night Package, manakala lampu utama Intelligent Light System yang digunakan mempunyai lingkaran LED hitam.

Kelengkapan standard lain yang diberikan termasuk suspensi Airmatic dengan Adaptive Damping System Plus, Dynamic Select, roda stereng AMG yang dibalut kulit Nappa dan kemasan gentian karbon/ hitam berkilat AMG, serta papan pemuka yang dibalut kulit Artico. Terdapat juga sistem Comand Online dan sistem bunyi Harman Kardon Logic 7 bersama sambungan Apple CarPlay dan Android Auto.

Sama seperti model AMG 43 lain yang telah dipasarkan di sini (C43 Sedan, C43 Coupe, E 43, GLC 43, GLC 43 Coupe dan SLC 43), GLE 43 Coupe dikuasakan oleh enjin V6 biturbo 3.0 liter M276 DELA 30, berkemampuan 384 hp dan 520 Nm tork. Ia dipadankan dengan transmisi 9G-Tronic sembilan kelajuan dan boleh memecut 0-100 km/j dalam masa 5.7 saat.

Enam warna luaran ditawarkan untuk GLE 43 4Matic Coupe OrangeArt Edition iaitu hitam, putih polar, hitam obsidian, perak, kelabu selenite, dan putih berlian designo. Model ini akan ditawarkan dalam jumlah yang terhad dan dipasarkan pada harga RM718,888 atas jalan, tanpa insurans.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required