Nissan Serena Autech diperkenal di Jepun – petunjuk arah baru Autech di samping Nismo, fokus berbeza

Nissan Serena Autech diperkenal di Jepun – petunjuk arah baru Autech di samping Nismo, fokus berbeza

Selain jenamanya sendiri, Nissan juga mempunyai dua lagi jenama sub di bawahnya iaitu Nismo dan Autech. April lalu syarikat dari Jepun ini sudah mengeluarkan pengumuman mahu mengembangkan lagi jenama Nismo, dan kini perkara sama diumumkan untuk jenama Autech pula. Sebagai tanda kepada langkah baru ini, MPV Serena Autech diperkenalkan untuk pasaran Jepun.

Walaubagaimanapun, ia bukan sekadar pada jenama, malah Nissan mempunyai perancangan yang berbeza untuk Autech dan Nismo. Kenderaan jalanan Nismo difokuskan sepenuhnya kepada sports – mengikut DNA sukan permotoran Nissan, manakala Autech pula mengetengahkan hasil kerja premium, bahan berkualiti tinggi serta perincian yang cukup rapi.

“Nissan akan menawarkan nilai utama yang berbeza melalui jenama sub Nismo dan Autech ini. Kami akan terus menawarkan pelbagai program untuk membantu pelanggan menikmati kenderaan Nissan mereka,” kata presiden dan ketua pegawai eksekutif Autech Japan dan Nissan Motorsports International, Takao Katagiri.

Nissan Serena Autech diperkenal di Jepun – petunjuk arah baru Autech di samping Nismo, fokus berbeza

Bagi Nismo, Nissan telah menambah barisan model yang diperkenalkan dengan pakej tertentu termasuk GT-R Nismo, Fairlady Z Nismo, Juke Nismo, Note Nismo, March Nismo, Leaf Nismo dan terbaru, Serena Nismo semasa Tokyo Motor Show Oktober lalu.

Di Jepun sebelum ini, Nissan juga ada mengeluarkan kenderaan yang diubah suai oleh Autech, tetapi sekadar menggunakan nama gred Axis, Rider, Bolero dan Mode Premier. Melalui hala tuju baru Autech ini, semua gred tersebut akan digabungkan di bawah satu jenama iaitu Autech.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required