Ducati tunjuk jentera WSBK 2018 – kali terakhir guna Panigale R enjin V-twin, sebelum diganti Panigale V4

Ducati tunjuk jentera WSBK 2018 – kali terakhir guna Panigale R enjin V-twin, sebelum diganti Panigale V4

Selepas menamatkan musim lepas di tempat kedua dan lapan kemenangan, Ducati meneruskan kerjasama dengan Aruba.it untuk tahun keempat dan jentera lumba WorldSBK Championship 2018 didedahkan kepada umum. Ini akan menjadi tahun terakhir Ducati menggunakan jentera Panigale R berenjin V-twin, sebelum diganti dengan Panigale V4 tahun hadapan.

Barisan pelumba sama masih lagi dikekalkan, iaitu Chaz Davies dan Marco Melandri, dan pasangan ini telah mencatat prestasi baik pada tahun lepas dengan keseluruhannya 31 podium dan lapan kemenangan. Tahun ini, sudah tentu, mereka mensasarkan tempat pertama dalam kejuaraan tersebut secara keseluruhan.

“Ini akan menjadi satu musim yang emosional. Ini adalah tahun kelima saya di atas litar dengan Panigale R. Saya telah memenangi beberapa perlumbaan dengan jentera ini, seterusnya menimbulkan pelbagai memori istimewa. Saya telah bekerja keras waktu cuti ini untuk memastikan saya bersedia. Bagi penonton, peraturan baru akan menjadikan perlumbaan ini lebih menarik,” kata Davies.

“Tahun lepas kami mendapat banyak podium, tapi dalam beberapa kes, kami berhadapan kesukaran. Ini adalah perkara pertama yang kami perlu perbaiki. Peraturan baru juga akan membawa lebih banyak persaingan untuk kedudukan podium, jadi kami perlu konsisten. Kami tahu bahagian mana yang perlu diberikan fokus, jadi kami perlu berusaha ke arah itu,” tambah Melandri.

Walaupun tidak mempunyai panel badan yang agresif seperti jentera MotoGP, jentera WSBK ini masih menggunakan rekaan paling maksimum yang dibenarkan dan anda boleh melihat ia mempunyai sirip udara untuk penapis udara yang besar, subframe yang berbeza berbanding motosikal standard dan tetapan khas untuk penunggangnya. Kedua-dua Davies dan Melandri juga menggunakan tuil brek pada ibu jari kiri.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required