Toyota C-HR 1.8L CBU – harga disahkan RM145,500

Toyota C-HR 1.8L CBU – harga disahkan RM145,500

Ini berita yang baru kami terima. Harga untuk Toyota C-HR, model import dari Thailand telah diumumkan pada RM145,500 termasuk GST, tetapi tanpa insurans. Harga rasmi ini adalah sama seperti yang dijangkakan awal tahun ini, iaitu waktu tempahannya dibuka. Ini juga bermakna perasmian model tersebut akan berlaku tidak lama lagi.

Pada RM145,500, C-HR menunjukkan harga yang lebih mahal berbanding Honda HR-V CKD yang dijual pada harga antara RM98k hingga RM117k, manakala Mazda CX-3 2.0 CBU pula dijual pada harga RM134k. Tetapi, perlu juga diambil kira bahawa C-HR dibina menggunakan platform TNGA segmen-C terkini Toyota, dengan suspensi belakang dari jenis double wishbone yang lebih canggih (dan lebih mahal) berbanding pesaing-pesaingnya yang menggunakan jenis torsion beam.

Berdasarkan senarai harga di bawah, pembeli C-HR Malaysia akan mendapat lampu utama projector halogen dengan lampu siang dan lampu kabus belakang LED, rim 17 inci lima cabang yang dibalut tayar 215/60, sistem masuk tanpa kunci dan butang pemula enjin, pengelap cermin automatik, pengawal pendingin hawa dua zon, tempat duduk kulit warna hitam, pelaras tempat duduk manual, cermin pandang belakang malap automatik, skrin pelbagai informasi 4.2 inci, dan pemain DVD dengan skrin kapasitif tujuh inci, sambungan Bluetooth, USB, kamera undur dan enam pembesar suara.

C-HR akan ditawarkan di Malaysia dalam satu pilihan enjin sahaja, iaitu enjin 2ZR-FE 1.8 liter NA dengan teknologi VVT-i. Kuasa yang dicatat adalah 140 PS pada 6,400 rpm dan 171 Nm tork pada 4,000 rpm, dihantar ke roda hadapan melalui transmisi automatik CVT dengan mod manual tujuh kelajuan. Buat tempoh ini, UMW Toyota tidak akan membawa masuk versi berenjin 1.2 liter turbo dan 1.8 liter hibrid.

Untuk aspek keselamatan, kereta ini dilengkapi dengan tujuh beg udara (termasuk satu pada bahagian lutut pemandu), brek ABS dengan EBD dan BA, Vehicle Stability Control (VSC), Traction Control (TRC), cagak Isofix, Blind Spot Monitor dan Rear Cross Traffic Alert (RCTA).

Warna standard yang ditawarkan termasuklah Metal Stream Metallic dan Attitude Black Mica, serta anda juga boleh memilih White Pearl CS atau dua-tona Blue Metallic dan Red Mica – kedua-duanya dengan bumbung hitam – tetapi dengan harga tambahan. Turut ditawarkan ialah sistem navigasi DVD-AVN (RM1,272), perakam video digital (seperti dash cam, RM636) dan pengalas barangan (RM275.60). Jaminan yang diberi adalah selama lima tahun tanpa had batuan.

GALERI: Toyota C-HR yang dipertonton di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required