Staf Porsche terima bonus sehingga lebih RM46k seorang atas prestasi jualan yang baik pada 2017

Staf Porsche terima bonus sehingga lebih RM46k seorang atas prestasi jualan yang baik pada 2017

Sebagai membalas jasa kakitangannya yang bertungkus lumus sepanjang 2017 dan mencatatkan pertumbuhan yang memberangsangkan tahun lalu, pengeluar kereta sport dari Jerman, Porsche, bersetuju untuk membayar bonus sehingga 9,300 euro seorang (sekitar RM45k).

Bayaran tersebut termasuk 700 euro (RM3.4k) yang disalurkan terus kepada skim pencen Porsche VarioRente atau skim-skim pencen lain yang disertai oleh setiap pekerja berkenaan. Tidak cukup dengan itu, setiap pekerja juga menerima bonus khas bernilai 356 euro (RM1.7k) sempena ulangtahun ke-70 syarikat tersebut, sejak ia menghasilkan kereta sport pertamanya, Porsche 356 pada tahun 1948.

Jadi, secara keseluruhan, seorang pekerja mampu untuk menerima jumlah bonus sehingga 9,300 euro seorang. Bonus ini akan diterima oleh 23,000 orang pekerja, dan ia dibayar berdasarkan jumlah jam bekerja masing-masing, serta tempoh perkhidmatan mereka dalam syarikat tersebut.

Sepanjang tahun kewangan 2017, Porsche berjaya menghantar sejumlah 246,000 unit kenderaan kepada pelanggannya, meningkat empat peratus dari tahun sebelumnya. Dengan itu, pendapatan syarikat dicatatkan mencapai 23.5 bilion euro atau meningkat sehingga lima peratus.

Sehingga akhir 2017, pekerja syarikat tersebut turut meningkat sehingga lapan peratus kepada 29,777 orang. Sepanjang tahun lalu, kesemua mereka menumpukan perhatian kepada berberapa produk seperti 911 GT3, GT2 RS, Panamera Sport Turismo dan Cayenne.

“Kejayaan Porsche pada tahun 2017 adalah kerjasama berpasukan,” kata pengerusi lembaga eksekutif Porsche AG, Oliver Blume. “Kami bangga dengan komitmen yang baik dan minat kesemua rakan sekerja. Di Porsche, kami fokus terhadap kakitangan,” tambahnya lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required