BMW Malaysia perkenal tiga stesen i Charging di Ipoh

BMW Malaysia perkenal tiga stesen i Charging di Ipoh

BMW Group Malaysia bersama pengedarnya, Tian Siang Premium Auto kini memperkenalkan tiga stesen i Charging BMW di Hotel WEIL, Ipoh. Ia merupakan stesen dan kemudahan mengecas kenderaan yang pertama di negeri Perak dan sekaligus menunjukkan komitmen BMW untuk memperluas rangkaian berkenaan untuk pengguna di Malaysia.

“Ini antara lain didorong oleh jumlah jualan kenderaan dari barisan BMW iPerformance yang tinggi bagi pasaran tempatan; Malaysia merupakan pasaran kelima terbesar bagi kenderaan BMW hibrid serta teknologi eDrive,” jelas Pengarah Urusan dan CEO BMW Group Malaysia, Harald Hoelzl.

Pengenalan kemudahan seperti stesen mengecas ini adalah sangat penting untuk memastikan akses yang lebih meluas kepada pelanggan-pelanggan kenderaan hibrid di Malaysia. Hotel WEIL dipilih sebagai lokasi stesen BMW i Charging ini kerana lokasi yang strategik di tengah bandaraya Ipoh yang turut menjadi tumpuan penginapan bagi pengunjung dari luar kawasan ketika berada di negeri ini.

BMW Malaysia perkenal tiga stesen i Charging di Ipoh

“Di Perak sahaja kami telah berjaya menjual lebih daripada 400 unit kenderaan BMW tahun lalu. Daripada jumlah itu, lebih daripada 45% terdiri daripada kenderaan BMW iPerformance dan kami yakin jumlah ini akan terus meningkat. Pembangunan infrastruktur pengecas ini merupakan langkah ke hadapan dan persiapan kami untuk menampung keperluan pengguna di negeri ini,” jelas Ketua Pengedar Tian Siang Premium Auto, Tan Ka Kin.

Pemasangan ketiga-tiga stesen pengecas ini merupakan kesinambungan bagi penyediaan infrastruktur yang sama di lakukan sebelum ini di Holiday Inn Melaka dan di The Equatorial Melaka (oleh Seong Hoe Premium Motors), serta di CityONE Megamall Kuching (oleh Regas Premium Auto Sarawak). Pengecas yang disediakan berkenaan merupakan unit jenis AC, beroperasi sehingga 22 kW. Ia bukan sahaja untuk kegunaan kereta-kereta jenama BMW, malah terbuka untuk jenama lain.

Portfolio mobiliti berwawasan BMW Group Malaysia dengan rangkaian kenderaan BMW iPerformance juga dibantu oleh ChargEV melalui usahasama dengan Malaysian Green Technology Corporation.

Sebahagian daripada program BMW 360° ELECTRIC termasuklah perkkhidmatan BMW ChargeNow yang memberikan akses terus kepada rakan stesen pengecas seperti ChargEV, di mana pelanggan dapat menikmati bantuan dan akses 24 jam di setiap lokasi pengecas di bawah rangkaian ChargEV yang kini telah mempunyai 270 kemudahan di seluruh negara.

Barisan model BMW iPerformance di Malaysia terdiri daripada BMW X5 xDrive40e, BMW 740Le xDrive, BMW 330e dan yang terbaru 530e G30. Sejak pengenalan model PHEV yang pertama jenama ini di Malaysia – model X5 xDrive40e pada 2016 – BMW Malaysia telah menjual sebanyak 4,500 kenderaan hibrid dan menjadi pendahulu bagi pasaran di Asean dan kelima terbesar bagi BMW.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required