SPYSHOT: Mitsubishi Pajero Sport dijumpai di M’sia – sudah hampir dilancarkan pada pasaran tempatan?

SPYSHOT: Mitsubishi Pajero Sport dijumpai di M’sia – sudah hampir dilancarkan pada pasaran tempatan?

Boleh kata setiap kali kami naikkan cerita berkenaan Toyota Fortuner, Isuzu MU-X mahupun Nissan Terra, pasti ada sahaja yang bertanyakan bila Mitsubishi akan membawa Pajero Sport ke pasaran tempatan? Gambar yang kami terima dari pembaca, Acoi Al-Ameer di Puspakom Wangsa Maju ini mungkin jawapan untuk persoalan tadi.

Unit Mitsubishi Pajero Sport yang muncul ini berkemungkinan besar adalah dari varian tertinggi yang akan ditawarkan pada pasaran Malaysia kelak, berdasarkan lampu bi-LED yang dipadankan bersama kemasan-kemasan krom pada bahagian luar dan juga rim dua-tona berdiameter 18-inci.

Seperti yang kami temui pada model pasaran Indonesia, Pajero Sport ini mengenakan muka signatur terbaharu ‘Dynamic Shield’ bersama lampu belakang LED dengan rupa agak unik, serta menampilkan rekaan dalaman seiras kembar pikapnya iaitu Triton.

SPYSHOT: Mitsubishi Pajero Sport dijumpai di M’sia – sudah hampir dilancarkan pada pasaran tempatan?

Pada pasaran luar, Pajero Sport turut dijana enjin yang sama dengan Triton iaitu unit 2.4 liter MIVEC Turbodiesel berkuasa 181 hp/430 Nm. Apa yang istimewa, hanya Pajero yang menerima kotak gear lapan-kelajuan dari Aisin. Sistem pacuan empat roda sepenuhnya Super Select 4WD II bersama mod Off-road dan Kawalan Menurun Bukit turut hanya unik diberikan kepada versi SUV ini.

Selain itu, Pajero Sport turut dilaporkan hadir dengan sistem brek kecemasan automatik, Amaran Titik Buta serta Ultrasonic Misacceleration Mitigation System yang menghalang dari terjadinya kemalangan akibat salah tekan pedal.

Namun untuk pasaran Malaysia, kesemua ciri ini masih belum pasti sama ada akan diberikan atau tidak. Sebagai perbandingan, Triton varian tertinggi pada pasaran tempatan sudahpun menerima tujuh-beg udara dan juga Kawalan Kestabilan Elektronik.

GALERI: Mitsubishi Pajero Sport Dakar 4X2 Ultimate pasaran Indonesia

GALERI: Mitsubishi Pajero Sport Dakar 4X4 pasaran Indonesia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required