Toyota Camry generasi kelapan sudah pun membuat kemunculannya di Amerika tahun lalu, kemudian turut telah dijual di pasaran Jepun dan Australia. Namun untuk rantau ASEAN, masih lagi belum jelas bila sedan segmen-D generasi baharu ini akan diperkenalkan. Kemunculan kereta tersebut diuji dengan pelekat penyamaran di Thailand ini mungkin menandakan ia akan tiba tidak lama lagi.

Gambar ini disiarkan oleh portal permotoran Thai iaitu Chobrod, yang menurut mereka ia diambil dari pengguna Facebook. Gambar dengan resolusi agak rendah ini mendedahkan Camry tersebut hadir dengan rupa yang sama seperti pasaran-pasaran yang sudah menerimanya, tidak seperti model sedia ada di mana model di ASEAN berbeza dengan model dari pasaran Amerika.

Tetapi apa yang belum pasti adalah unit penjana untuk model pasaran asia tenggara ini, sama ada ia akan menggunakan enjin 2.5 liter Dynamic Force berkuasa 206 hp/253 Nm, 2.0 liter NA sama seperti model sedia ada dengan sistem suntikan bahan api terus berkuasa 167PS/ 199 Nm atau 2.5 liter NA berkuasa 178 hp/235 Nm (turut ditawarkan di Australia).

Versi hibrid Camry ini turut dijangka akan tiba ke rantau ini, dijana enjin 2.5 liter Dynamic Force berkuasa 176/hp digabungkan bersama motor elektrik 118hp/202 Nm menjadikan kuasa keseluruhan 214 hp.

GALERI: Toyota Camry SX 2018 pasaran Australia