Suzuki Jimny di render sebagai jentera 6×6 Off-Road

Suzuki Jimny di <em>render</em> sebagai jentera 6×6 Off-Road

Setakat ini, kita sudah lihat banyak genre penampilan Suzuki Jimny generasi terbaru. Ada yang suka dengan rupa bentuk dan pakej visual standard sedia ada dari pengeluarnya. Tetapi ada juga yang mempunyai imaginasi lain yang lebih garang dan drastik terhadap SUV kompak ini.

Pelbagai model konsep sudah dihasilkan, misalnya daripada Wald, DAMD malahan Suzuki sendiri. Yang terbaru, SRK Designs turut menunjukkan rekaan yang mereka bayangkan, walaupun masih dalam bentuk olahan digital sahaja.

Kali ini lain sedikit, kerana rekaan yang dihasilkan menggambarkan Jimny dalam versi tayar 6×6! Hasilnya, dimensi Jimny yang ada diperbesar dan dipanjangkan untuk menambah satu set tayar tambahan yang diperlukan. Selain gandar belakang, turut disertakan ialah ruang barangan rata di belakang, menjadikannya kelihatan seperti trak pikap.

Jika ada yang tertanya-tanya bagaimana agaknya versi kecil Jimny bagi Mercedes-Benz G 63 6×6 kelihatan, rekaan yang dihasilkan ini tampil hampir tepat untuk bayangan berkenaan. Ada sekali segala kelengkapan untuk off-road disertakan; menjadikan penampilan Jimny ini nampak gagah.

Moga-moga syarikat berkenaan akan menjadikan rekaan ini satu kenyataan kelak. Untuk ada sebuah kenderaan 6×6 dalam saiz Jimny? Itu sesuatu yang sangat menarik untuk dilihat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required