Toyota 86 sah dibangunkan, berada di bawah Supra

Toyota 86 sah dibangunkan, berada di bawah Supra

Jadi, sebelum ini pernah ada laporan yang menyatakan kononnya Toyota 86 akan dihentikan pengeluaran terbukti hanya khabar angin kosong semata. Toyota sendiri dah maklumkan bahawa model kereta sport berkenaan akan terus dihasilkan di masa hadapan.

Ini ada satu lagi perkembangan tambahan berkaitan hal itu. GoAuto melaporkan, Pengurus Perhubungan Awam Toyota Australia, Brodie Bott mengukuhkan lagi perkara itu. “Ketika cakap-cakap tentang perkara berkaitan 86 itu muncul, kami mengadakan beberapa perbualan secara dalaman dan saya boleh nyatakan sekarang, model 86 akan tetap dikeluarkan. Ketika ini, kami tidak berhasrat untuk menghentikan pengeluarannya. Ia sebuah model penting bagi kami dan ia akan menjadi ‘adik’ kepada Supra.”

Ketika ditanyakan sama ada 86 terbaru akan dibangunkan, beliau menjawab; “Akan ada, kami sudah melihatnya, ia akan diperkenalkan nanti.” Pengesahan ini terus mematikan khabar angin yang bertiup menyatakan bahawa 86 akan memberi laluan kepada model paling asas Supra untuk menjadi penawaran kereta sport paling mampu milik jenama itu.

Di dalam laporan Japan Times sebelum ini, ada disebutkan bahawa 86 akan terus dibangunkan bersama dengan Subaru BRZ, dan akan memulakan pengeluarannya pada 2021 di kilang Subaru di Gunma. Laporan itu juga menyebut, kapasiti enjin akan ditingkatkan daripada 2.0 liter kepada 2.4 liter – unit sama daripada Subaru Ascent.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required