Subaru sahkan bakal ada BRZ generasi baharu

Subaru sahkan bakal ada BRZ generasi baharu

Bagi peminat kereta sport, mesti ada yang berharap, Toyota/Subaru akan melahirkan model generasi kedua bagi 86/BRZ. Ya! Harapan itu akan menjadi kenyataan! Menurut artikel yang disiarkan oleh Drive, Subaru telah mengesahkan coupe pacuan roda-belakang tersebut akan dikekalkan dalam barisan modelnya. “Kami sedang berusaha ke arah itu. Bermakna, akan ada BRZ generasi kedua,” ujar jurucakap Subaru.

Walau bagaimana pun platform yang bakal digunakan untuk kembar ‘Toyobaru’ serba baharu ini masih kekal misteri. Tetapi Subaru berkata platform SGP terkini tidak akan digunakan kerana ia hanya dibangunkan untuk model pacuan semua-roda. SGP atau Subaru Global Platform telah pun digunakan untuk model semasa Impreza, XV, Ascent, Forester, Legacy dan Outback.

Bagi kerangka model semasa, kembar Toyobaru ini menggunakan versi yang diadaptasi dari casis Impreza dan dikuasakan oleh enjin Subaru empat-silinder dengan sistem suntikan D-45 dari Toyota. Malah Toyota juga membekalkan transmisi automatik dan manual enam-kelajuan.

Tak kisahlah apa jua platform mahu pun teknologi yang digunakan nanti, berita baik tentang kerjasama yang diteruskan oleh Toyota dan Subaru ini pastinya akan menggembirakan peminat kereta sport di seluruh dunia. Tak sabar rasanya nak tunggu kehadiran BRZ generasi kedua ni, pasti lebih mengancam!

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required