TINJAUAN AWAL: Sistem hibrid Honda i-MMD baru

Honda sekarang mempunyai sistem hibrid baru yang dinamakan sebagai i-MMD yang bermaksud Intelligent Multi-Mode Drive, untuk menggantikan sistem i-DCD sebelum ini. Ia telah pun digunakan pada CR-V, Accord dan Insight (pasaran luar), dengan padanan enjin 2.0L dan 1.5L.

Semasa berada di Jepun untuk membuat liputan Tokyo Motor Show, kami juga dibawa ke salah satu bahagian lapang di Litar Motegi untuk mencuba kenderaan yang dilengkapi dengan sistem i-MMD ini dalam satu sesi ringkas yang diadakan.

CR-V dan Insight hibrid yang menggunakan sistem ini mungkin tidak akan tiba di Malaysia, tetapi kita mungkin akan menerima sistem i-MMD ini melalui Honda Jazz 2020 yang baru didedahkan waktu Tokyo Motor Show bulan lalu.

Apa sebenarnya keistimewaan sistem i-MMD ini dan apakah yang dapat ditawarkan kepada pengguna? Anda boleh tonton video di atas di mana kami ada menerangkan serba sedikit berkenaannya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required