Lynk & Co 05 – gambar rasmi tunjuk bahagian dalam

Lynk & Co 05 – gambar rasmi tunjuk bahagian dalam

Tidak dinafikan, Lynk & Co mempunyai cara yang unik untuk menamakan model-model mereka. Siri nombor tersebut menunjukkan turutan pengenalannya, dengan 01 yang pertama (SUV biasa), diikuti 02 (SUV sedikit kecil), 03 (sedan), 04 (hatchback,) 05 (SUV coupe) dan 06 yang terakhir setakat ini – sebuah SUV yang lebih kecil daripada 02.

Bagi model 05, beberapa lagi gambar rasmi telah dikeluarkan, termasuklah bahagian dalam. Seperti yang boleh dilihat daripada siri gambar sebelum ini, bahagian luarnya menampakkan garis bumbung gaya fastback yang lebih rendah, muka depan sporty serta lampu belakang dengan garis terputus.

Papan pemuka yang berada di bahagian dalam menggunakan banyak garis melintang untuk menghasilkan rasa luas. Di atas skrin sesentuh sistem infotainmen, terdapat corong pendingin hawa yang juga kelihatan seperti tersembunyi dengan kemasan bergaris tersebut, manakala roda stereng pula mempunyai bahagian tengah yang membonjol dan beberapa butang kawalan.

Syarikat ini juga banyak menggembar-gemburkan penggunaan bahan berkualiti tinggi seperti kemasan aluminium pada papan pemuka, serta sistem lampu suasana yang “boleh dilaras tanpa batas” dalam 16 juta warna. Tiada perincian teknikal yang dikeluarkan setakat ini, tetapi memandangkan ia menggunakan asas daripada 01, bermakna ia juga dibina atas platform Compact Modular Architecture (CMA) yang dikongsi bersama model Geely dan Volvo.

Enjin yang digunakan juga besar kemungkinan adalah sama, termasuk unit tiga silinder 1.5 liter 147 hp serta empat silinder 2.0 liter 187 hp – kedua-duanya diambil daripada Volvo. Ia kemudiannya mungkin akan diikuti oleh versi plug-in hybrid yang menggabungkan enjin 1.5 liter 180 PS dengan motor elektrik 82 PS, untuk menghasilkan kuasa keseluruhan 262 PS. Pada model 01, bateri 9.4 kWh yang digunakan boleh memberi jarak gerak elektrik sahaja 51 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required