Toyota Supra GRMN A90 dilapor dilancar tahun ini – 400 PS, ciri gentian karbon, suspensi ditala semula

Toyota Supra GRMN A90 dilapor dilancar tahun ini – 400 PS, ciri gentian karbon, suspensi ditala semula

Menurut laporan Best Car Web dari Jepun, versi terpantas bagi Toyota GR Supra A90 bakal dilancarkan pada tahun ini. Model ini akan menggunakan lencana “GRMN”, yang biasanya untuk model prestasi tinggi Toyota, seperti mana yang ditampilkan pada Yaris GRMN, Mark X GRMN dan juga kereta syarikat yang digunakan oleh presiden Toyota sendiri, Akio Toyoda iaitu Toyota Century GRMN.

Ia dihadirkan dengan enjin 3.0 liter pengecas turbo enam-silinder sebaris yang mampu menghamburkan kuasa 400 PS, iaitu lebih 60 PS berbanding kereta standard (340 PS). Antara pertambahan ciri termasuklah komponen gentian karbon yang bakal membantu mengurangkan berat kenderaan bagi mendapatkan prestasi yang lebih baik.

Lain-lain perubahan yang disenaraikan dalam laporan terbabit termasuklah pelarasan suspensi untuk memberikan pengendalian yang lebih dipertingkatkan, bersama beberapa bahagian luaran baharu untuk menampakkan perbezaan berbanding GR Supra yang biasa. Ini termasuklah bampar hadapan dan belakang yang diprofilkan semula serta ditampilkan dengan wing belakang yang lebih berpadanan.

Tahun lalu, Tetsuya Tada, ketua jurutera GR Supra berkata, varian baharu bagi jentera sport kelahiran semula akan diperkenalkan setiap tahun, maka kebarangkalian salah satu daripada versi baharu akan lebih berkuasa berbanding yang sedia ada.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required